Hjelp til bremseoppgradering Golf Iv

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Jeg må bytt skiver etter et ublidt møte med Eu kontrollørene så da tenker jeg på å sette på et sett med Brembo skiver.

 

Utifra Haynes har bilen min orginalt:

 

Fremre skiver: 256mm diameter og 22mm tykke

 

Bakre skiver: 232mm diameter og 9mm tykke

 

 

Bremboskivene jeg har sett på har disse målene:

 

Fremre skiver: 280mm diameter og 22mm tykke

 

Bakre skiver: 232mm diamter og 9mm tykke

 

 

Det jeg lurer på da er om det blir noen problemer i forhold til de større skivene fremme? Vil de orginale caliperne passe på disse skivene eller må jeg finne på no annet?

 

Biltype står i signatur....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe bremboskiver i originaldim ?

kan se for meg problemer med calipperen ja, denne må vel litt lengre ut og da må du vel ha en annen festebrakett for calipperen. i bredde går det jo greit siden de har samme dim.

 

men er vel andre som har mye bedre peiling enn meg lykke til : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikker på om du har samme bremser sommeg ( gti ) men om du har det trenger du bare en brakett for å flytte kalipteren ut å sette på tt bremser ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kanskje noe mindre bremser på 1.6 tror jeg så om du vil oppgradere til gti bremser så har jeg to calipere med brakett liggendes ;) er vel 288 som er orginalt på gti om jeg ikke tar feil : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bli nok den beste løsningen for deg å handle delene fra han med inlegget over....

 

Da trenger du bare skiver ..

 

Du kan også sjekke om det er samme calipter på din som gti - i så fall trenger du skiver , klosser og en brakett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.