#1 Skrevet Januar 11, 2006 Etter at jeg i går ettermiddag skiftet en coil på bilen min har den nå begynt å luggeg ved pådrag. Bilen har stått i nesten en måned grunnet EXTREME priser på deler fra Madsen Bil (Den lokale Møller forhandleren). Var ute og prøvde bilen en tur i går kveld etter at coilen var byttet, da virket allt som det skulle, men da jeg skulle kjøre hjem fra jobb idag lugget den når den fikk litt pådrag. Noen som vet hva dette kan være?? Bilen er en 1995 S6 2,2TQ Avant med Automatkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2006 Fukt i plugghettene? Hadde lignende symtom på Rs2'n min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2006 Er det bare å ta ut pluggene og tørke med papir eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2006 Er det bare å ta ut pluggene og tørke med papir eller??? Beste er å bruke trykkluft. Hvis du ikke har tilgang til det, kan en varmluftpistol evt. en hårføner gjøre jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2006 Hvordan reagere bilen når du drar på? får du lada fullt? kommer det rare lyder og evt beskrivelser av de? *sjekke plugghettene, at alle er like stive og hele og at ingen er lette å knekke på. kan være dårlig kontakt i de orginale plugghettene hvis de har stått på fra den kom fra fabrikken. Låne av noen andre som har en motor som er frisk og sjekke. *sjekke plugger, ha opp å sjekk etter om det er mye sot på tuppen. et sett med nye plugger er alltid gull å ha når slike ting skjer. det har jeg lært *kanskje ikke så sannsynlig, men sjekk etter brudd på bankesensorene nede på blokka v svinghjulet. *sjekke etter brudd på coil ledningene. *spytter bilen kondens? se bak ved potta. *sikker på ingen trykkslanger har løsnet/sprukket? Begynn ved å sjekke enkleste 'mulig' feil og jobb deg nedover. Det er det beste tipset jeg har. EDIT: bruk søkefunksjonen! det er masse tråder om lignende problem her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2006 Nå har jeg vært en tur ut og kjørt igjen for å prøve å finne ut hvordan den egentlig lugger. Her er ståa: - Lugger ved pådrag i lavt turtall i 3. og 4. gir. Fra rundt 15oo til 25oo omdr/m. - Lugger mere i 4. enn i 3. gir. - Lugger mere ved lite gass enn ved mye gass (pga automatkassa tolker den mere gass som kick-down). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2006 Har du fått avlest feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2006 Har du fått avlest feilkoder? Blir i morgen tidlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 11, 2006 Sjekk plugghettene som Anders sa...typisk problem på 2.2T motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 11, 2006 Jepp, kjør bilen varm, og ta løs dekselet og la det stå en stund, så lufter det seg selv. Absolutt enkleste å prøve først, i hvertfall! (PS: Det er kjekt å feste toppdekselet igjen før du kjører.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 18, 2006 Har disse feilkodene: 5.1 11.3 11.7 13.7 Ut ifra det jeg kan lese så skal ikke de ha noe med vibrasjonene i bilen å gjøre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 18, 2006 Det der ser ut som feilkoder fra klimaanlegget, ikke fra VAG-COM eller lignende motordiagnoseverktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 18, 2006 Har ikke tilgang på VAG-com, så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 20, 2006 Jeg hadde problemer med lugging på min a4, men det var spesielt når jeg slapp gassen igjen etter å ha sparket godt fra. Audi Senter Bergen mente det var sot/drit i gass-spjeldet, og forsøkte rensing og justering, men kom bare til slutt med anbefaling om at spjeldet burde skiftes for å unngå luggingen... Kan være... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...