#1 Skrevet Januar 11, 2006 Sliter med bremsene på passaten. (35i, 1989 modell, 1,8Cl) Ved nedbremsing går pedalen nesten helt til bunns, og det er nesten ikke effekt i bremsene. Trykker jeg kjapt en gang til så fungerer den tilfredstillende (men ikke så bra som den skal være). Så jeg må liksom trykke på bremsen to ganger for at det skal ha noe særlig effekt. Det er ikke noe lekkasjer på det hydrauliske systemet. Antar selv at det er enten bremsekraftfosterkeren eller hovedsylinderen som er gåen. Men føler ikke jeg sitter med kompetanse nok til å vurdere hvor feilen ligger. Det har i det siste vært en suselyd som høres ut til å komme nede fra bremsepedalen. Lekkasje på vakuum systemet ett sted antar jeg. Og det er jo mulig dette er en medvirkende årsak. Vakuumslangen mellom motor og bremsekraftforsterker er tett, og vakuumventilen virker som den skal. Noen som har en ide? Hvordan kan jeg få bekreftet hvor feilen ligger? Gidder ikke bytte bremsekratforsterkeren dersom det er nok å bare sikfte hovedsylinder. Men må jeg så må jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2006 Ikke at jeg har så veldig peiling.. Men hvis bremsekraftforsterkeren var defekt ville det vel bare være tungt å bremse i forhold til vanlig? Denne er jo som kjent testbar ved å holde på bremsa, og så starte bilen for å se om pedalen siger innover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2006 Har du prøvd å lufte bremsesystemet ditt? Det kan ha mye å si. Men kommer det susing, kan det jo godt være lekkasje i vakuumklokka eller noe deromkring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2006 joda.. det er tungt å bremse i forhold til vanlig. Men jeg føler likevel at bremsekraftforsterkeren har en viss effekt. (har ikke vært særlig gode bremser på bilen så lenge jeg har hatt den, så jeg har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag heller.) Angående lekkasje på vakuumklokke så har jeg ikke sjekket dette. Hvor ligger denne vakuumklokken egentlig? Høres ut som om lekkasjen er i nærheten av bremsepedalen. Er det mulig at det kan være vakuumlekkasje på baksiden av bremsekraftforsterkeren? I overføringen mellom den og pedalen liksom.??? Har ikke luftet systemet nå nei. Kan ikke skjønne at det skal ha kommet luft inn sånn plutselig. Problemet kom liksom litt over natten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2006 Tipper at det er bremsekraftforsterkeren din som er sunn/lekk. Derav suselyd, dårligere bremsevirkning, hardere pedal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...