hjelp !hvordan få av fronten og sette den i service mode?

Anbefalte innlegg

hvordan får jeg av frontspoileren og dratt fram fronten i service mode på min a4 2002 tdi 130hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke likt som på B5 desverre. Ligner mer på A6 fronten mht mont demont.

Det blir veldig vanskelig/mye å skrive og forklare. Hva med å ta en tur til Møller å spørre om de kan gi deg noen tips eller bilder/sprengskisser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får sjekke det i morgen , skal bare skift strammeren til dynamo og servo reimen. kanskje jeg kan løsne radiatoren litt og bøye den utover for og komme til . skruen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det TROR jeg skal gå med litt banning, list og lempe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det TROR jeg skal gå med litt banning, list og lempe :)

 

prøve det først , hvis jeg slipper og demontere fronten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet dynamoen på a4'n min for en liten stund siden.. måtta da bare løsne på en vannslange, så fikk jeg lirket ut dynamoen! slapp og demontere noe mere! men dette er en 2,0 Bensin da.. mulig det er litt forskjell på din som er Diesel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet enkleste måten og få ut strammehjulet med feste på min 2002 a4 tdi..... eller hvordan får jeg av frontspoileren og satt den i servicemode....

haster...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved nærmere ettertanke tror jeg nok du blir nødt til å ta fronten i service stilling iogmed at det er en diesel. Har desverre ingen bilder av dette, men kan prøve å forklare.

 

Sett bilen på bukker evt to jekker foran slik at du får av begge forhjula. Løsne de store svarte plastskruene i nedre kant av innerskjermen ( mot fangeren ), Bøy innerskjermen utover slik at du kommer til på torx skruen som sitter innenfor. Denne holder fangeren på sidene mot innerskjermen. På innsiden av skjermen rett under hovedlykta sitter tre 10mm muttere ( Skjøt mellom skjerm og støtfanger ). Disse når du ved å bøye vekk innerskjermen og kjenne inni mot fangeren ( trangt ). På venstre side kan det hende du må dra ut den lille spylervæsketanken hvis din bil har slik tank. Skru av alle de seks muttrene. ( tre per side ). Vipp ut luftgitterene på sidene i frontfangeren. I overkant av åpningen for gitteret ser du støtfangerbjelken av grå aluminium. I denne er det et hull på størrelese med ei krone omtrent på hver side. Oppe i dette hullet sitter en 6mm umbraco skrue. Du må se etter den nedenfra og opp. Skruen sitter også nedenfra og opp. Denne skruen skal IKKE skrues helt ut fordi du da ujusterer festet for fangeren. Skru den slik at skruehodet er omtrent 1-2mm over støtfangerbjelken, i støtfangeren underkant foran sitter det tre hurtigskruer som holder støtfangerplasten fast i frontseksjonen. Disse må også ut. På sidene av frontfangeren ( der de buer inn mot forskjerm ) sitter den festet i klips. Ta tak i støtfangerdelen som er helt ved hjulbuen ( der den er festet mot innerskjermen ) og rykk den rett ut til siden. Den skal da løsne omtrent frem til der den begynner å bue oppover mot hovedlykta. Deretter dras fangeren rett fremover og hektes av bilen.

 

Så skal du løsne frontseksjonen. Her er det tre svarte torx skruer per side med stor skive. To av de sitter ytterst over hovedlykta. Dvs i den kanten som skjermen er festet i i overkant. Den siste sitter fra siden inn under hovedlykta. Deretter løsner du torx 45 skruene som holder støtfangerfestene. ( de to brakettene i aluminium ). Her skal det være tre på den ene siden og fire på den andre. Her kan det være greit å merke litt for å få frontseksjonen på rett plass igjen.

 

Kan hende jeg har greid å glemme noen skruer her nå, så vær litt forsiktig. Håper denne smørja kan hjelpe deg litt iallefall.

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve dette,, ,,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.