Anbefalte innlegg

 

Men et spm. til: Skal jeg gå for W5DPO eller W4DPO platina plugger til denne motoren?

 

Hva er effektmålet da? Du skal trimme G60 ganske hardt før du trenger W4, tipper du kommer langt med W5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på å havne i underkant av 250hk, får se hvordan det tar i vei.. Men da satser jeg på W5.

 

8v produserer mer eksos fordi du må mate på med mere luft inn for å få effekt. En 16v er jo en mer effektiv motor og vil derfor trenge mindre luft for å skape like mye effekt, dermed kommer det mindre eksos ut. Det blir det samme med kompresjon, hvis du har høyere komp. trenger du mindre luft for å samme effekt, fordi motoren utytter mer av den tilførte energien. dermed blir det mindre eksos på en turbomotor med 9 i komp. enn en med 8 i komp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når får du ladetrykk på motoren din? Hva skjer egentlig ved 5700? merker du at effekten dabber av, eller ser du at trykket synker? Det er det som er litt rart.. at en 2,2 femmer med k24 klarer 1,4bar opp til 7000omdr. også klarer den ikke mer enn ca 5700omdr på en G60?

 

WG'en er voldsomt stor ja.. hehe..men det gjør da ingenting.. ;)

 

Hvordan er det med varmeutvikling på motoren din? Blir innsuget veldig varmt?

 

 

 

 

Jeg har k24 i g60`en min, funkker greit det, har ladetrykk til ca.5700 eller noe,

eneste som er minuset er den separerte wg`en som tar meget stor plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.