Girkasseproblemer A4 1,8TQ

Anbefalte innlegg

5 trinns girkassen på min Audi A4 1,8TQ '02 modell er litt vanskelig å få i 1. og 2. gir enkelte ganger. Må ta i litt får å få den i gir. Virker som den skal forbi et eller annet som ligger i veien.

Det er aldri problemer med å få den i gir når jeg står i ro.

Tok en liten test her en dag da problemet oppstod ved å holde inn clutchen og la bilen trille ned i fart samtidig som jeg holdt spaken lett mot 1.gir. akkurat med det samme at bilen sluttet å trille så gled girspaken lett på plass.

Mener å ha hørt at det er enkelte biler som har en eller annen funksjon som skal beskytte 1. og 2. gir slik at du ikke skal få den i disse girene hvis farten er for stor. Er det noe sånt på denne kassen og kan det være noe her som ikke fungerer helt som det skal?

Det har ikke vært noe hardkjøring med denne bilen/kassen som skal tilsier at noe er blitt skadet.

Har bruktbilgaranti hos Audisenter/Møller enda og lurer på om dette kan være noe som de burde se litt nærmere på.

Noen som kjenner til noen svakheter på denne kassen eller har gode tips til hva som kan være problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme på helt lik bil...gjorde aldri noe med det..solgt nå..mer vet jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.