Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om noen har peiling på hvordan få til dette?

På de orginale 3 tilleggs instrumentene i midtkonsollen, så sitter det 3 lys og 3plugger inn på hver enkelt måler.

 

På RS2 midtkonsollen sitter det en plugg med 5 pinner?

Noen som har gjort dette før eller vet hva som skal til for å fikse dette?

 

Takker for svar

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Lurer på om noen har peiling på hvordan få til dette?

På de orginale 3 tilleggs instrumentene i midtkonsollen, så sitter det 3 lys og 3plugger inn på hver enkelt måler.

På RS2 midtkonsollen sitter det en plugg med 5 pinner?

Noen som har gjort dette før eller vet hva som skal til for å fikse dette?

Takker for svar

Mvh Fredrik

 

Har samme instrumenter selv. Fant en plugg som passet på et gammelt ledningsnett, så er det bare å prøve seg fram. Det første en kan gjøre er å finne + og - til lysene. Bare å bruke ohm-funksjonen på et voltmeter fra der hvor en av pærene sitter, så finner du igjen disse i pluggen. Prøvde så med et 9v batteri og fant fram til hver av instrumentene. Oljetrykk og oljetemp slår ut mot max når de er koblet riktig. Voltmeteret sier seg jo selv. Har ikke lyst til å plukke ut mine instrumenter for å finne de riktige pluggene for deg, men om du står helt fast kan jeg kanskje finne på å gjøre det:)

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,takk for hjelpen.Får se å få gjort det fort som mulig.

 

Du har ikke et skjema over ledningene og sånt vel?Er utrolig trangt baki den konsollen der =)

 

Men ser at det ligger en stor ledning som det er tatt ut 3 plugger ut ifra inkl 3 til lys.

 

Fant du bare en løs plugg fra ledningsnettet du hadde fra før av eller tok du fra et annet du fant?

 

Mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,takk for hjelpen.Får se å få gjort det fort som mulig.

Du har ikke et skjema over ledningene og sånt vel?Er utrolig trangt baki den konsollen der =)

Men ser at det ligger en stor ledning som det er tatt ut 3 plugger ut ifra inkl 3 til lys.

Fant du bare en løs plugg fra ledningsnettet du hadde fra før av eller tok du fra et annet du fant?

Mvh Fredrik

 

Har noe gammelt skjema liggende. Blå/hvit til oljetrykksensor, svart/blå til voltmeter, grønn/svart til oljetemp. Står svart/blå eller grå/rød som + for lys i instumentene. Ikke helt sikker på at disse fargene stemmer. Mener det var litt andre kombinasjoner i min bil, men det skal ikke være så vanskelig å finne ut av dette. Ikke så mange ledninger. Pluggen fant jeg på et helt annet ledningsnett jeg hadde liggende. Denne 5-polete pluggen er ganske standard i VAG-ledningsnett tror jeg.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm er det så forskjellig på bilene altså, på mine ekstrainstrumenter var det bare en plugg med 5 kontakter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.