#1 Skrevet Januar 12, 2006 Halla folkens! Er det noen her som vet hvordan det ligger an om man har tenkt å få godkjent en såkalt "kit-car"? Har myst litt rundt på nett i det siste, og ser det er mye snacks å bygge som replicaer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2006 Det skal bli, eller er allerede, opprettet en instans i Vegdirektoratet som skal godkjenne selvbygde kjøretøy, og de skal være langt smidigere enn det som har vært tilfellet tidligere. Med andre ord, det skal bli lettere å få slikt godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2006 Det høres bra ut Regner med de stiller krav til bremser, understell, motor og sikkerhetsutstyr..eller omtrent samme krav som en hvilken som helst annen bil.. Men det ligger vel med papirer fra de som har laget disse "kit'ene", så det kan jo ikke være så kjempevanskelig å få det godkjent.. Er vel selve jobben de er mest kritisk til tenker jeg...? Men jeg tviler vel også på at kit'ene som kommer har noen som helst internasjonal godkjenning..? Ble mange spørsmål det gitt..hehe..er helt fersk i kit-verdenen, men prøver å lese meg opp på emnet nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2006 Tidligere så har det i allefall blitt nokså kostbart med kit-car pga de krever full avgift ved registrering så dvs at bygger du noe med grom motor så ryker du fint på flere hundre tusen i avgift før du kan putte rundt med norske skilter: rolleyes Men hvis noen mener jeg tar feil her, så er jeg glad for det og bestiller meg en Kit-Car asap!! Ac Cobra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2006 Stemmer det at vegvesenet skulle oprette denne instansen, blir ved enkelte trafikkstasjoner i landet, skulle iallfall begynne med det iår så om noen stasjoner har begynt med det vet jeg ikke. Mr.Nielsen her har et poeng med avgiftene da, vil ikke oppbyggingsavgiften berøre denne type bygg? Det er jo avgiften man får mån man skifter så mange komponenter på en bil at den må registreres og godkjennes som en ''ny'' type farkost. Om ikke blir det plastikk utgave av Shelby GT500 i garasjen min ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2006 Fant ei nettside som enkelt og greit het http://www.kitcar.no, og der sto det en del om dette... Er nok full avgift å betale, pluss at det er voldsomt mange andre regler å holde seg til.. Blir fort penger av slikt, så da må man vel bygge noe som kun kan brukes på bilhenger, og vises på treff...Kjipe Norge..Atter en gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...