Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har kjøpt meg ny bruktbil, en A4 1.8tq, bilen er trimmet av TS-racing md chip, effektanlegg og filter, men den forrige eieren ville ikke ha åpent filter, så det har da jeg ettermontert, det er et Ramair filter.

Til det åpne filteret har jeg gjort det på samme måte som alle andre her med varmeskjold og hele greia.

Men etter at jeg monterte filteret kom det gradvis en "ny" lyd ifra turboen. Det er ikke den suselyden som kommer når man gir på. Men når jeg slipper gassen raskt opp etter litt kraftig pådrag, så kommer det en lyd ifra turboen som er litt sånn "tjo-tjo-tjo" :D

Men jeg får ikke den lyden når bilen står i ro og jeg ruser opp motoren.

Bilen har dumpventil som den forrige eieren har montert, men jeg har bestilt en ny forge resirk ventil.

Bilen har heller ikke noe ujevn tomgang, eller at den går bedre/dårligere.

Den er egentlig akkurat som før, men bare det at den lyden er kommet gradvis til.

Bilen er gått 157.000km.

Jeg har ringt til TS-racing, men de kunne ikke si noe uten og ha hørt på lyden. Ble vanskelig og vurdere ut av min forklaring, og jeg kan liksom ikke bare hive meg i bilen og kjøre til dem. Det er nå tross alt noen mil og kjøre ifra Finnmark.

Så jeg ringte deretter til Audisentrum, der fikk jeg vite at det var helt vanlig med den lyden etter og ha montert et åpent filter.

Det var bare litt rart at den lyden ikke var der med engang etter at jeg satte på filteret, men har kommet gradvis.

Jeg har også prøvd og søke på forumet, men uten hell.

Noen her som har vært borti dette???

Hilsen Tom Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"tjo-tjo-tjo" lyden kommer som regel av at turboen bremser fort opp, kan komme av at dump ventilen sitter, eller er veldig stram. Etter at eg strammet opp dumpen min med alle skiver + noen kroner så oppnar den ikkje før eg passerer 0,5 i trykk.. har da "tjo-tjo-tjo" lyd til eg kjem opp i det ladetrykket.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, jeg rengjorde dumpen igår. Men det ble bare litt bedre.:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.