#1 Skrevet Januar 12, 2006 På audi 100`n så har det begynt og komme rust på bakluke og et par andre steder. virker som bakluka er standard sted at rusta kommer. men skal hvertfall ta et lite røsk på den nå føre den forsvinner helt og blir til jord. så får vi se om det blir lakering når dem har sluttet og salte. men etter at man har sandblåst og sparkla. så må man jo legge på noe grunning så det ikke bare kommer tilbake. fått med meg på forumet at det fins en del vidunder middler og smøre på føre man lakkerer. noen som har forslag til hva som funker? helst noe som dem kan ha i utvalget på mekonomen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2006 Du kan bruke 2 komp epoxy grunding noe som gir en vanntett overflate med god motstandsdyktighet for nye rust angrep. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2006 (...)men etter at man har sandblåst og sparkla. så må man jo legge på noe grunning(...) Jeg vil anbefale å grunne skikkelig før du sparkler. Etter det jeg har erfart med rustreparasjoner gjennom tidene så er den viktigste behandlinga den du har rett på metallet etter sandblåsing. Jeg bruker et par strøk syregrunning umiddelbart etter sandblåsing, så et par strøk vanlig rusthindrende grunning før jeg sparkler. Grunner så over sparkelen med vanlig grunning etter sliping, før lakkering. Viktig å mette sparkelen med grunning før man lakker over. De fleste typer syregrunning som selges i bilrekvisitaforretninger er greie. Får du tak i både syregrunning, vanlig grunning og lakk fra samme produsent kan det være en fordel mht. fare for koking o.l. "Prøv på et lite synlig område først" står et som regel på boksen, og det er det faktisk en grunn til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2006 takker for tips. se om jeg finne rsyre grunning noe sted etter jobben idag da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...