Tror jeg har en feil på bremsene (A4 8E)

Anbefalte innlegg

Kjørte hjem fra trening i dag og plutselig ut av ingenting kom det en meget høy vinelyd fra en eller annen plass. Det var ikke relatert til fart, bremsing, svinging, humper, turtall eller gir.

 

Lyden endret seg ikke uansett hva jeg endret på av det som står over, men kom og forsvant akkurat som den ville. Det hele sluttet like brått som det begynte, et par kilometer senere. Hadde hatt 2-3 stopp (lyssignaler) på denne strekningen også. Samt svinger og opp/nedoverbakke.

 

Bilen foran hørte også lyden, for han begynte å svinge fram og tilbake, bremse, akse for å sjekke om lyden kom fra sin bil. Lyden endret seg heller ikke når bilen foran gjorde disse tingene.

 

Har ikke hørt lyden før i det hele tatt (kjøpte den for 5-6 måneder siden og aldri hørt lignende). Har kjørt 5-6 kilometer etter dette og aldri hørt den sånn som dette, men tror jeg kanskje hørte en veldig svak lyd et par sekunder i etterkant. Den gangen det sto på som værst var lyden klar og veldig høy.

 

 

Har dog tidligere og fra tid til annen hørt dunk ved kraftig svinging til høyre og venstre, ved rygging og kjøring framover. Dette høres ut som noe drivknuter eller noe, men har ikke brydd meg nevneverdig om det. Ved et par anledninger (på et halvt år) har jeg hørt hyl fra bremsene (ved bremsing i vått vær f.eks.), men også dette er sjeldent.

 

 

Har jeg et problem? Frykter at dette kan bli svært, svært dyrt.. Bilen er en 2001 Audi A4 Limo 130 (2.0 ALT motor, 8E karosseri) med bare 55 000 km på. Siste service på 50 000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen formening om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell være så enkelt at du fikk en stein som lå å gnissa..en med litt størrelse altså, siden lyden nå er borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fått noe lignende på min forrige bil, coupe quattro, og da var det bare en liten stein som hadde kilt seg mellom bremse skjoldet og bremseskiven! så det var ikke noe farlig for min del!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.