#1 Skrevet Januar 12, 2006 Noen her som vet hva som egentlig gjøres når man bredder eller smaler inn en felg? Kan man skjære hele felgen i 2 biter og legge inn eller dreie av et stykke i midten på felgen? For å beholde ytre og indre kant mener jeg... Venter på gode svar, hoho 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2006 Kan iallfall svare på hvordan man bredder en felg,en i Ålesund med Golf 4 stv som nå har 9,5x19 bakfelger De spenner opp felgen i en dreiebenk,"deler" felgen i to ved hjelp av dreiestålet (stikkstål) som er tynt,smalt. Så valser man en ring med alu-plate og sveiser den så inn mellom de to delene. Kjapt og enkelt forklart. Håper du skjønner hva jeg mente 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2006 Arild Dyrkorn fikk gjort dette hos et firma i Sverige, det står om prosessen i prosjekt-tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15539&page=5 og litt mere på side 6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2006 Arild Dyrkorn fikk gjort dette hos et firma i Sverige, det står om prosessen i prosjekt-tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15539&page=5 og litt mere på side 6 Jepp der står det endel info ja. Ser at man må lakkere opp felgbanen igjen og at det selvsagt er umulig å påvirke hvor mye felgen bygger utover fordi sentret er festet i fronten på felgen... Takk folkens! Hvis noen har erfaring med hvordan det er å balansere en felg etter et slikt inngrep, er jeg nysgjerrig på det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2006 Kan iallfall svare på hvordan man bredder en felg,en i Ålesund med Golf 4 stv som nå har 9,5x19 bakfelger De spenner opp felgen i en dreiebenk,"deler" felgen i to ved hjelp av dreiestålet (stikkstål) som er tynt,smalt. Så valser man en ring med alu-plate og sveiser den så inn mellom de to delene. Kjapt og enkelt forklart. Håper du skjønner hva jeg mente Jepp bra forklaring. Men er det like enkelt å dreie av et stykke fra en av felgdelene når felgen er delt som å sveise inn en bit? For å gjøre felgen smalere mener jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2006 Det er jo bare bare å dreie ut et stykke og sveise sammen igjen. Men hvorfor i all verden vil du det? Bedre å bredde skjermene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2006 Jepp bra forklaring. Men er det like enkelt å dreie av et stykke fra en av felgdelene når felgen er delt som å sveise inn en bit? For å gjøre felgen smalere mener jeg... Det er kommer helt an på utforming i området man må kappe inn og sveise, men jeg vil anta det generelt sett er verre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2006 Det er jo bare bare å dreie ut et stykke og sveise sammen igjen. Men hvorfor i all verden vil du det? Bedre å bredde skjermene! Hvis en felg stikker langt nok ut i utgangspunktet men butter i fjærbenet så må man vurdere spacer eller dette. Hvis vi snakker om 5mm så er nok spacer best, men hvis det er 2 cm så er det verre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 2, 2006 Kan iallfall svare på hvordan man bredder en felg,en i Ålesund med Golf 4 stv som nå har 9,5x19 bakfelger De spenner opp felgen i en dreiebenk,"deler" felgen i to ved hjelp av dreiestålet (stikkstål) som er tynt,smalt. Så valser man en ring med alu-plate og sveiser den så inn mellom de to delene. Kjapt og enkelt forklart. Håper du skjønner hva jeg mente Har du bilde av de hjulene påmontert på denne bilen...?? Høres fett ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...