#1 Skrevet Januar 12, 2006 Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder fra når vi (Per Åge og jeg) monterte inn hvite skiver på golfen hans. (Per Åge gjorde jobben da, men var veldig flink til å se på og komme med tåpelige kommentarer, samt ta bilder) Skivene har jeg skaffet via en bekjent, og slipper lyset igjennom slik det skal, fikk først ett sett som viser feil hastighet, men nå har vi fått skikkelige, som viser korrekt. (De gamle viste ca 20 i timen for sakte opp til 100) Fikk også fiksa en .:R32 logo på dem for å matche resten av modifikasjonene på golfen til Per Åge (gamle suvdal sin) her er noen bilder fra prosessen. av med nålene (trekke de rett ut.. sitte RIMELIG godt da..) En gaffel ble delvis benyttet, men lettest og bare trekke de av.. lett og ødelegge noe med gaffel når du ikke "kjenner" hvor mye du trekker.. sånn var de gamle skivene som ble montert inn tidliger.. orginalskivene ble brukt for å se hva som måtte klippes vekk på de nye for å få de til å passe skikkelig i sporene både de gamle og de nye hvite skivene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2006 Per Åge i dyp konsentrasjon med finklippingen Hvite og svarte skiver.. her er skivene ferdig tilpasset montering av nåler pågår.. (hvor pokker var det nålene egentlig sto... ) nålene montert (bare og trykke på plass igjen) og her det ferdig resultatet... skal prøve å få tatt noen bilder senere av instrumentene inne i bilen. både med og uten lys. Kan muligens være behjelpelig å skaffe flere sett med instrumenter om noen trenger, men de er forholdsvis dyre. Nærmere 1000,- for ett sett. Problemet med skivene er at på golf IV så kommer lyset bakfra, og skal således ledes igjennom skivene, samt at du skal ha gjevn farge over hele skiva. Når det gjelder logo, eventuellt ikke logo, så kan du få skrevet på hva du enn måtte ønske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2006 Jeg begynner å bli rimelig lei av å finne opp hjulet gjentatte ganger når det gjelder instrumentskiver. Er det kun golf du skaffer til eller er dette noe som lages køstom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2006 I utgangspunktet Golf IV, litt usikker på hvilke andre jeg kan få tak i... men kan jo forhøre meg litt.. Hva trenger du i tilfelle? Eventuellt har du mulighet for å ta av skiva, og scanne den for meg? gjerne med en linjal eller noe på samtidig, så det går ann å se at størrelsen blir korrekt... eller at du kan ta noen mål og markere på en tegning etterpå... (på Audi A4 97, så kostet hvite skiver 6000,- ekstra om du bestillte fra quatro GMBH når bilen var ny... fikk jo selvfølgelig også instrumentet da, men fikk ikke kun bestillt skiver, nytt instrument koster den pene sum av 18000,-..) (Terje, send over et kontonummer, så kan jeg betale deg for den andre genseren, får ikke henta den før etter Thailand turen, men kan godt betale deg nå) Her er forresten neste prosekt på instrumentet.. Skal inn med chrom-ringer... MEN Per Åge må få tak i et nytt glass-deksel først så vi har ett i reserve om vi skulle greie å ødelegge det når det tar av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2006 Jeg hadde en 97 mod Polo 6N som jeg monterte hvite skiver i. Det jeg gjorde var at vi tok og demonterte huset og scannet inn instrumentet på en scanner. Brukte deretter et program som konverterte fargene. Printet det ut på fotopapir. Resultatet ble veldig bra , men kresen så jeg er så ble jeg ikke helt fornøyd med utskjæringen til "km stand" og "klokken". Da bestilte jeg skiver en plass. Var relativt billig. Husker ikke eksakt , men var under 1000kr. Skal se om jeg finner igjen linken Pål!! Sorry for off topic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2006 Her er forresten neste prosekt på instrumentet.. Skal inn med chrom-ringer... MEN Per Åge må få tak i et nytt glass-deksel først så vi har ett i reserve om vi skulle greie å ødelegge det når det tar av For all del IKKE finn på å ta av glasset for å montere chrom-ringer!!! Ringene tåler fint å bli presset litt ovale for å komme gjennom hullene Montere de små først og la de tørke før du monterer de to store ringene. Legg papir mellom glasset og chrom-ringene så du slipper riper på innsiden og ikke ha på lim før ringene er ført gjennom hullene. Blir betydelig mindre søl på denne måten Btw. var sykt flotte skiver!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2006 la merke til at temperaturen var forandret på de nye skivene? why why why? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2006 Rett og slett en liten produksjonsfeil... er bare noen vi har fått tak i for å sjekke at de stemmer med kilometerstand osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2006 Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2006 Rett og slett en liten produksjonsfeil... er bare noen vi har fått tak i for å sjekke at de stemmer med kilometerstand osv... Det er vel riktig, fordi det står en F der. Skalaen er tydeligvis i farenheit og bergnet for bruk i f.eks. USA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2006 Stemmer at det er i fahrenheit... men tok det ikke så tungt siden temp-måleren uansett pleier å stå ca midt på... hva som står på skala'en var ikke så viktig.. så lenge resten stemmer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2006 ble uansatt meget pent! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...