Hvordan fjerne lakk fra chrom?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hvordan skal man fjerne lakk fra chrom på best mulig måte uten å ødelegge chromen?

Har litt listverk o.l. på cab'en hvor chromen er lakkert over med svart : rolleyes Jeg kunne tenkt meg å fått fjernet denne lakken...

Chromen er ikke slipt/pusset bort før lakkering, da det har begynt å flasse enkelte steder, og chromen er fin og blank her. Så mest sannsynlig vil jeg anta at lakken ikke sitter så voldsomt godt :)

Men vil gjerne ha noen tips allikevel, så jeg er sikker på å ikke ødelegge chromen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duxola malingsfjerner er tingen. Mine lister var også malt over med svart, brukte Duxola og polerte etterpå med Autosol. Ble helt sheriff!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... jeg har jo en annen boks med maling-/lakkfjerner stående her. Men jeg tenkte kanskje slikt stoff ville bli hardbart, "etse" på chromen også.

Autosol er et must til flere ting : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte også duxola på ytterringene på felga mine da dem var lakkert over krom'en.. Fungerte fint uten å skade krom'en i det hele tatt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel, vi får prøve med maling-/lakkfjerner da :) Men tro om jeg skal ta sjansen på å bruke den jeg har (?), heter Gjøco Basol 48 eller noe slikt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går sikkert bra, skal mye til for å ødelegge krommen uansett. Sett igang! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går sikkert bra, skal mye til for å ødelegge krommen uansett. Sett igang! ;)

 

I will do ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.