Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i ett verktøy som brukes til å presse inn og samtidig vrir stemplet i calipteren bak til en A4?

Har Biltema sånt? Fant ikke noe på sidene deres..

 

Skal bytte skiver og klosser. EBC skiver og Redstuff klosser:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltema har et slikt verktøy!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitt at stempelet bak har ett spor på "hver side" som på typ44 funker det utrolig bra å bruk en skrutvinge og det festeverktøyet til vinkelsliperskiver. Legg på litt press med skrutvinga, skru med verktøyet. Gjenta til ønsket effekt er oppnådd : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser dette verktøyet ut og hva heter det? har du en link?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp a4 har spor på begge sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19-234_l.jpg

 

art nr: 19-234 .109,00 kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare en stor tang, ikke noe problem å bruke det, men ebc bremser, huff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare en stor tang, ikke noe problem å bruke det, men ebc bremser, huff.

 

 

Å? Dårlige de?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..

hvorfor må stempelet vries da?

har skifta mange ganger på type 44 (100/200), men har bare pressa inn stempelet med skruetvinge...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..

hvorfor må stempelet vries da?

har skifta mange ganger på type 44 (100/200), men har bare pressa inn stempelet med skruetvinge...: klø :

 

nei nå må jeg rette meg selv.. hehe

foran har jeg bare brukt å presse rett inn med skruetvinge, mens bak har jeg først pressa så langt d går, og hvis d ikke r nok, så har jeg skrudd inn stempelet.

Det er jo ikke nødvendig å både presse og skru samtidig.. er det vel?

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke nødvendig å både presse og skru samtidig.. er det vel?

:)

 

Jo, det er nødvendig, dette er pga selvstrammingen til håndbremsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei nå må jeg rette meg selv.. hehe

foran har jeg bare brukt å presse rett inn med skruetvinge, mens bak har jeg først pressa så langt d går, og hvis d ikke r nok, så har jeg skrudd inn stempelet.

Det er jo ikke nødvendig å både presse og skru samtidig.. er det vel?

:)

 

 

 

Må nok skru og presse samtidig.. Så da er det biltema verktøyet fint.. var ihvertfall slik på passat`n. mener det er slik på nyere biler.

 

EDit: ble visst svart rett før meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg er klar over hvordan selvjusteringa til håndbremsen fungerer, men mener likevel d ikke er nødvendig å både skru og presse inn med skruetvinge i samme operasjon..

d viktige er jo at bremse-stempelet presses helt inn på selvjusterings-sylinderen som er pressa inn i stempelet, og dersom dette ikke er tilstrekkelig så justerer man videre ved å skru.

Denne selvjusterings-sylinderen trekkes jo gradvis ut av bremsestempelet etter hver som bremseklossene og skiva blir slitt. Det som er viktig er jo at denne selvjusteringa presses inn igjen når man skifter klosser/skiver slik at selvjusterings-sylinderen ikke trekkes for langt ut av stempelet.

 

Egentlig skal d ikke være nødvendig å skru i d hele tatt, fordi hvis man presser inn stempelet slik at selvjusterings-sylinderen presses helt inn i stempelet så vil bremsestempelet stå i samme posisjon som da de gamle klossene og skivene var nye. Eneste unntak er jo dersom tykkelsen på klossene og skiven ikke er lik den opprinnelige tykkelsen på de gamle klossene og skivene.

 

Jeg er jo ingen verdensmester, så jeg kan jo ta feil. Men d er uansett slik sustemet fungerer på Audi 100 Quattro -86/-87. Har d vært forandringer etter disse årsmodellene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg er klar over hvordan selvjusteringa til håndbremsen fungerer, men mener likevel d ikke er nødvendig å både skru og presse inn med skruetvinge i samme operasjon..

d viktige er jo at bremse-stempelet presses helt inn på selvjusterings-sylinderen som er pressa inn i stempelet, og dersom dette ikke er tilstrekkelig så justerer man videre ved å skru.

Denne selvjusterings-sylinderen trekkes jo gradvis ut av bremsestempelet etter hver som bremseklossene og skiva blir slitt. Det som er viktig er jo at denne selvjusteringa presses inn igjen når man skifter klosser/skiver slik at selvjusterings-sylinderen ikke trekkes for langt ut av stempelet.

 

Egentlig skal d ikke være nødvendig å skru i d hele tatt, fordi hvis man presser inn stempelet slik at selvjusterings-sylinderen presses helt inn i stempelet så vil bremsestempelet stå i samme posisjon som da de gamle klossene og skivene var nye. Eneste unntak er jo dersom tykkelsen på klossene og skiven ikke er lik den opprinnelige tykkelsen på de gamle klossene og skivene.

 

Jeg er jo ingen verdensmester, så jeg kan jo ta feil. Men d er uansett slik sustemet fungerer på Audi 100 Quattro -86/-87. Har d vært forandringer etter disse årsmodellene?

 

Har aldri turt å bare presse da jeg har blitt lært at det skal skrues å presses i samme operasjon. Originalverktøyet til VAG skrur og presser samtidig ala biltema verktøyet iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.