Bytte av girkasse i Audi 90 type 81-85?

Anbefalte innlegg

Hva må til for å bygge om fra automat til manuell kasse på min 90 2,2? Kan jeg feks bruke kasse fra en nyere bil? 2,3 eller noe slikt... Vil jo helst ha 5 trinns.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare glem hele greia - been there done that.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det da??? Er selvsagt ganske behagelig å kjøre automaten, men det mangler liksom ett gir... Ligger høyt i turtall på 100km/t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff ei manuell kasse fra samme bil med lik motor da vell? Det er vell mulig?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet godt råd er kanskje å høre på dem som har erfaring, i dette tilfellet Paul Guillen.

 

Selg bilen og kjøp en m manuell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her snakker man om svising i gulv etc for å komme i mål ! Virkelig ikke verdt innsatsen..

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Tar hintet. Kommer nok ikke til å selge denne med det første. Kjøper heller en annen også. Med quattro og manuell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gutten sin det ;)

 

Sånn for å gi deg litt mer kjøtt på beinet. Jeg gikk i fella og stolte på noen "nett byggere". Denne saken er ett skoleeksempel på at man ikke skal stole på hva som blir skrevet på nett.

 

Dama hadde en 90 type 85 FWD med Oettinger motor og automat. Da automaten takket for seg bestemte vi oss for å kjøpe en hel delebil i stedet for kun en kasse. Takk og lov for det! Korte fakta;

 

Jeg brukte:

13 dager, 7-8 timer hver dag.

1 komplett dele bil

2 løftebukker

1 sveiseapparat

1 elektrisk grov sag

en dullion piper, skraller, forlengere,fastnøkkler,latman etc etc etc

 

Hva som ikke passer eller måtte tilpasses ( ...som jeg husker i farten ):

 

Tunellen

Gearkassefeste venstre side

toppdeksel

gearspak

pedalsett

drivvaksler

drivledd

gasswire

kickdownfunksjon

svinghjul

clutch wire

det elektriske rundt automat spaken ( dritten startet ikke uten div elkoblinger )

 

...og listen fortsetter.

 

Dette er vel den største drittjobben jeg noensinne har tatt på meg. Etter denne saken tar jeg særdeles lite av det folk sier skal passe for god fisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som veldig mye jobb for veldig lite lykke... : eek ::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.