#1 Skrevet Januar 14, 2006 Hva må til for å bygge om fra automat til manuell kasse på min 90 2,2? Kan jeg feks bruke kasse fra en nyere bil? 2,3 eller noe slikt... Vil jo helst ha 5 trinns. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2006 Bare glem hele greia - been there done that. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2006 Hvorfor det da??? Er selvsagt ganske behagelig å kjøre automaten, men det mangler liksom ett gir... Ligger høyt i turtall på 100km/t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2006 Skaff ei manuell kasse fra samme bil med lik motor da vell? Det er vell mulig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2006 Et annet godt råd er kanskje å høre på dem som har erfaring, i dette tilfellet Paul Guillen. Selg bilen og kjøp en m manuell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2006 Her snakker man om svising i gulv etc for å komme i mål ! Virkelig ikke verdt innsatsen.. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2006 Ok... Tar hintet. Kommer nok ikke til å selge denne med det første. Kjøper heller en annen også. Med quattro og manuell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2006 Det er gutten sin det Sånn for å gi deg litt mer kjøtt på beinet. Jeg gikk i fella og stolte på noen "nett byggere". Denne saken er ett skoleeksempel på at man ikke skal stole på hva som blir skrevet på nett. Dama hadde en 90 type 85 FWD med Oettinger motor og automat. Da automaten takket for seg bestemte vi oss for å kjøpe en hel delebil i stedet for kun en kasse. Takk og lov for det! Korte fakta; Jeg brukte: 13 dager, 7-8 timer hver dag. 1 komplett dele bil 2 løftebukker 1 sveiseapparat 1 elektrisk grov sag en dullion piper, skraller, forlengere,fastnøkkler,latman etc etc etc Hva som ikke passer eller måtte tilpasses ( ...som jeg husker i farten ): Tunellen Gearkassefeste venstre side toppdeksel gearspak pedalsett drivvaksler drivledd gasswire kickdownfunksjon svinghjul clutch wire det elektriske rundt automat spaken ( dritten startet ikke uten div elkoblinger ) ...og listen fortsetter. Dette er vel den største drittjobben jeg noensinne har tatt på meg. Etter denne saken tar jeg særdeles lite av det folk sier skal passe for god fisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2006 Hørtes ut som veldig mye jobb for veldig lite lykke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...