Middel for polering av kromlister

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som duger for å polere kromlistene på Passaten?

 

Har prøvd vanlig Autoglym polish, men det blir ikke helt bra : mad :

 

Enkelte av listene er helt blanke, men bl.a. den på førerdøra er veldig stygg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duraglit polish. Ser ut som rockwool men min erfaring er at det fungerer aldeles utmerket. Fjerner t.o.m. rust på krommede detaljer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å bruke Autosol på slike lister da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duraglit polish. Ser ut som rockwool men min erfaring er at det fungerer aldeles utmerket. Fjerner t.o.m. rust på krommede detaljer.

 

Er dette noe med slipemiddel i som kan ripe lakken? Kromlistene sitter jo fast på de lakkerte sidelistene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Mythbusters virket Cola og sølvpapir bedre enn markedets beste krompolish, billigere er det også:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe med slipemiddel i som kan ripe lakken? Kromlistene sitter jo fast på de lakkerte sidelistene...

Ja, er nok ikke bra å bruke dette på lakkerte deler. Maskeringstape?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo bittelitt slipemiddel i autosolen, men det funker jo dødsbra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da får jeg prøve Autosol. Takk for hjelpen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde være litt forsiktig med autosol. Det fungerer veldig bra, men som andre her har sagt inneholder det slipemiddel. Jeg kjenner flere som har slipt bort deler av krommen etter (mye) bruk av autosol. Dette gjelder mest ettermonteringsdeler med billig finish, men det er verdt å huske på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde være litt forsiktig med autosol. Det fungerer veldig bra, men som andre her har sagt inneholder det slipemiddel. Jeg kjenner flere som har slipt bort deler av krommen etter (mye) bruk av autosol. Dette gjelder mest ettermonteringsdeler med billig finish, men det er verdt å huske på.

 

Du skal vel ta sinnsykt hardt i for å slipe vekk crom med Autosol. Godstoff!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke disse 'chromlistene' egentlig høyglanspolert alu med en god overflatebehandling? Sannsynligvis ikke lakket, men synes ikke Autosol pleier å gjøre så mye for sånne lister.. Hold oss oppdatert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par ting som er verdt å nevne her... Ja, hvis det er snakk om "ekte" krom så skal det godt gjøres å slipe det vekk med Autosol, men hvis disse listene er laget av forkrommet plastikk så greier du nok å slipe vekk krommen i løpet av sekunder. Dette er ikke synsing, dette er av erfaring! : bh :

 

Med andre ord, vær forsiktig, og prøv forsiktig, gjerne på et sted det ikke synes så lett, hvis det lar seg gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.