Anbefalte innlegg

Lørdagen får 1 uke siden fylte dame bensin og olje, 5 minutter etter kom det fram motorelektronikk feil, da viste d seg at coil nr 1 hadde svikta, tenkte da at dette var en tilfeldighet kjøpte ny og bytte da denne. I dag var jeg å fylte bensin nok en gang, 5 minutt med kjøring etterpå skjer det samme IGJEN får motorelektronikk feil og coil nr 3 har røket denne gangen, noen forslag på hva dette er, bør man bytte alle coiler med en gang, eller har jeg et seriøst problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok at det er ganske tilfeldig at de røyk så tett, men det er desverre ikke uvanlig med defekte coiler på disse bilene. Hva med å kjøpe en å ha i reserve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker får svar, det blir kjøpt inn 3 stk nye på mandag, å da vill jeg ha 2 i reserve :) det gikk nesten nøyaktig en uke på klokke slette i mellom coil feilen, litt snedig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker får svar, det blir kjøpt inn 3 stk nye på mandag, å da vill jeg ha 2 i reserve :) det gikk nesten nøyaktig en uke på klokke slette i mellom coil feilen, litt snedig

 

Jeg fikk også de feilkodene på min Afeil4... byttet coil nr1 og rett etter jeg hadde dratt fra verkstedet fikk jeg feil på bilen igjen og kjørte tilbake og da hadde det kommet opp feil på coil nr3 LØSNINGEN var om dere tror det eller ei Luftmengdemåleren som var defekt..så vis noen trenger en stk coil til 1.8t så har jeg 1 stk:)

 

om dette er tilfelle hos deg aner jeg ikke:) lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm interresant! Kanskje du skulle få lest av ALLE feilkodene og kanskje prøve en LMM? Er jo ikke sikkert at det ligger feil på LMM uansett men, er ofte den kan være def selv om det ikke kommer opp noen feil i diagnose.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun de nyere 1.8T som har problemer med coiler....sånn som AEB motor er det minimalt med coiler som ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun de nyere 1.8T som har problemer med coiler....sånn som AEB motor er det minimalt med coiler som ryker.

Min røyk iaffal i sommer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun de nyere 1.8T som har problemer med coiler....sånn som AEB motor er det minimalt med coiler som ryker.

 

Er sjelden på den typen, men ja det hender på disse også. Hender også at tenningstrafoen ( liten elektrisk dings med to kontakter montert på luftfilterboksen ) ryker. Da blir det ikke gnist på alle coilene/pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.