Anbefalte innlegg

Etter bytte av alle foringer/stag og nye dempere foran har jeg fått en klunke lyd. Høres nesten ut som et knepp. Det kommer både ved frem tilbake og i små dumper...: bh : Jeg har selvsagt sjekket at alt er skrudd til+++ Men kan det være drivknute eller hjullager som har gått...selv om jeg synes det virker litt tilfeldig...

Har prøvd alt nå, har hatt alt fra hverandre 2 ganger og satt sammen på nytt.

Tips og råd takk:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet bærekuler da? Og hva med foringer til stabstaget? Er de to som jeg har hatt problemer med iallfall : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte kitt med samtlige stag til forstilling.

Har skiftet det lille staget som sitter mellom stabstaget og undre bærearm.

 

Har du byttet bærekuler da? Og hva med foringer til stabstaget? Er de to som jeg har hatt problemer med iallfall : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet den foringen som holder stabstaget på plass i bakkant da? Høres rart ut at det skal bråke sånn da.. Kanskje et fjærbenslager som har gått : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen fjærbeinslager på denne bilen, bare en foring øverst, og den er ok.

Ja, i bakkant sitter de små stagene som jeg har byttet, foran er stabstaget opphengt i 2 gummiforinger, de er ikke byttet men var ok.

 

 

Har du byttet den foringen som holder stabstaget på plass i bakkant da? Høres rart ut at det skal bråke sånn da.. Kanskje et fjærbenslager som har gått : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg bare beklage, men gikk tom for ideer :o

 

Hadde problem med slitte bærekuler først jeg og kjøpte nye hos Krogslund.. Skulle nok kostet på meg originale gitt, for jeg måtte bytte igjen nå i romjula : dum : Har bestilt powerflex foringer til stabstaget som jeg går å venter på nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter bytte av alle foringer/stag og nye dempere foran har jeg fått en klunke lyd. Høres nesten ut som et knepp. Det kommer både ved frem tilbake og i små dumper...: bh : Jeg har selvsagt sjekket at alt er skrudd til+++ Men kan det være drivknute eller hjullager som har gått...selv om jeg synes det virker litt tilfeldig...

Har prøvd alt nå, har hatt alt fra hverandre 2 ganger og satt sammen på nytt.

Tips og råd takk:tilber:

Jeg hadde en klunkelyd på min. VAG mente det var ene opphengskula som var gåen - så jeg fikk bytta den. Snø og is er forsvunnet, så jeg får ikke sjekka om det ble bedre.

 

Slike lyder man ikke finner ut av - er SINNSYKT irriterende! huff . . . .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest vanlige årsak til klunkelyd på A4 er bærearmer, som du sikkert veit det er fire av på hver side framme. lenkarmen mellom stabstag og fremre nedre bærearm er og vanlig feil, spesielt visst det er gamletypen med kuler istedefor foringer. Ytre styreledd lager endel lyd visst det er slarkete, der er det og gummivulkanisering mellom kuledelen og gjengepartiet som du justerer spissing på framhjula med, visst vulkaniseringa er dårlig kan den lett ryke når du driver og skrur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en tids feilsøking og utskiftninger, byttet jeg etter anbefalinger her på forumet de to gummiforingene til stabstaget. Dette tok knekken på min klunking! Kunne forøvrig ikke se at foringene var dårlig, men det var de altså...

 

Min anbefaling blir å bytte gummiforingene selv om de ser greie ut- det er både billig og lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en tids feilsøking og utskiftninger, byttet jeg etter anbefalinger her på forumet de to gummiforingene til stabstaget. Dette tok knekken på min klunking! Kunne forøvrig ikke se at foringene var dårlig, men det var de altså...

 

Min anbefaling blir å bytte gummiforingene selv om de ser greie ut- det er både billig og lett.

 

 

Får prøve det da, holder på å bli sprø snart....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.