Audi A3 8L: Plassering av blinklysrelé?

Anbefalte innlegg

Virker til at blinklysrelé i bilen min er i ferd med å dø på seg (eller så er det noe annet galt..).

Siden jeg ikke er hjemme for tiden og følgelig er utstyrt særdeles spartant hva gjelder verktøy og slik: Er det noen som vet hvor blinklysrelét sitter? Og om det trengs noe verktøy for å komme til det? (for det har jeg jo ikke... :)

På forhånd takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet er innebygd i varselblinkbryteren. Skru på blinklyset så hører du at det tikker i den. Ganske sikker på at du må ha vekk ramma rundt askebeger, cd spiller og brytere for å få den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet er innebygd i varselblinkbryteren. Skru på blinklyset så hører du at det tikker i den. Ganske sikker på at du må ha vekk ramma rundt askebeger, cd spiller og brytere for å få den ut.

Det var noe sånn jeg fryktet. Det høres veldig ut som om det er 'inni der' relet sitter. :(

Husker/vet du hvordan ting er festet der? Kanskje det kan hjelpe å ta ut radion?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det helt sikkert. Ikke uvanlig at de ryker heller. Tror du må ha ut radioen uansett. Ta ut askebegeret også. Da ser du vel skruene etterhvert mener jeg. Tror det er 8 eller 10 mm skruer. Husker desverre ikke helt. Er redd det ikke holder å ta ut BARE radioen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det helt sikkert. Ikke uvanlig at de ryker heller.

Det er slik at det 'virker noen ganger' nå. Gjerne et par blink før det ikke skjer noe mer før jeg slår blinklys av/på. Det gjelder det samme begge veier, mens nødblink virker fint. Høres det fortsatt rimelig ut at det er reléet som er i ferd med å ta kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det helt sikkert. Ikke uvanlig at de ryker heller. Tror du må ha ut radioen uansett. Ta ut askebegeret også. Da ser du vel skruene etterhvert mener jeg. Tror det er 8 eller 10 mm skruer. Husker desverre ikke helt. Er redd det ikke holder å ta ut BARE radioen.

Kort oppdatering; det var releet som var gåent. Det sitter i knappen for nødblink, og denne er mulig å nå ved kune å rive av plastikken rundt den / koppholder / brytere.

Nå kan jeg skifte felt litt penere igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Fint at det løste seg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort oppdatering; det var releet som var gåent. Det sitter i knappen for nødblink, og denne er mulig å nå ved kune å rive av plastikken rundt den / koppholder / brytere.

Var det mye jobb å ta ut? Evt. tidsforbruk? Tenkte montere komfortblinklys, og da anbefales det å koble det på rett etter releet.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.