Anbefalte innlegg

Skal bytte skiver og klosser foran på min 91mod. S2 coupè. Det første jeg ser at forrige eier har vært der og rundet de skruene skikkelig: bråk :

Har filt og knotet til så jeg får på ei pipe som er tight på bolten: rock : Har dynket dette i flere timer med rustløser: rock : Prøver, men rikker seg ikke: bh : Prøver med varme, men rikker seg ikke: bh :

Er det noen der ute med noen glupe svar, eller må jeg krype til korset og kappe av hodene på boltene for så å prøve å få ut restene når alt er av:confused:

 

ALLE svar mottas med takk: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme er ikke det samme som varme.. Har du noe som gir _skikkelig_ varme?

Dessuten, rustløser kan ta laang tid for å trekke igjennom.. (Dager er mere riktig!)

Hvis du vil ha ordentlig varme, kan du også kjøre igang MIG'en, og legge noen gode lefser på bolten, for deretter å slipe de av igjen før du prøver med pipa. Bør gi bra med varmesjokk! Kjøl godt ned igjen før du prøver å dra i den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har varme så det holder ja: rock : Har skjærbrenner så det er varmt nok. Jobbet jo med eksos tidligere og der brukte vi dette hele tiden, men det var noen innimellom som ikke kom med varme heller og da var det bare en løsning på det: Brenn driten av : bh :

Får lå det stå til i morgen og bare fortsette å dynke på med rustløser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en "gris pikk" da? Borrer inn i den gamle bolten bakvendt for så å skru den ut syns jeg å huske.

 

Hadde samme problemet ved skifte av bakstilling....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også bruke Shockspray! Dette er en spray som fungerer

sykt bra på rustne- og bolter som sitter no jævli!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel komme med ett gammelt rørleggertriks da.. Men du har vel kanskje prøvd det allerede..

 

Gi bolten noen KRAFTIGE dunk med en hammer.

 

Sammen med rustløser gjør dette ofte susen..

 

Ellers så er det vel fram med borremaskinen og borre den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har "grisepikk" jeg, men venter nå til i morgen med å prøve igjen. Når du nevnte shockspray så husker jeg vi hadde den på jobben tidligere og den funka som fy.....vet ikke hvor jeg skal få tak i den nå da. Så med shockspray og et par rapp på bolten i morgen så regner vi med at den kommer!!

 

Takker for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relekta har shockspray.wurth har noe lignende å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.