vaske ting som skal lakkes

Anbefalte innlegg

skal lakke de plastgitra som sitter i fangern på golf 4 og da tenkte jeg å vaske dem før jeg ga dem til lakkereren. Så da lurte jeg på hva som er best å vaske med for at lakken skal sitte.

duger det med f.eks rødsprit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Acceton? Det fetter ikke i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dem det på bensinstasjoner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har dem der de selger maling å sånt.:) men er det ikke mer vanlig å bruke tynner til dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overlat dette til lakkereren så ikke du risikerer koking av lakken!!! Enkelte lakk-typer kan koke av de rareste ting. Så la heller være å gjøre noe med de gitterene......;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknisk Isopropanol er utmerket til dette,men det beste er vell silikonfjerner. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du leverer dette til ein lakkerer så fikser han dette. går utifra at han veit kva han driver på med.

 

isopropanol er veldig bra, fåes på bensinstajoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du leverer dette til ein lakkerer så fikser han dette. går utifra at han veit kva han driver på med.

 

isopropanol er veldig bra, fåes på bensinstajoner.

 

De vasker over med silikonfjerner etc før de lakker så trenger ikke å vaske det selv. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. da lar jeg det være =)

takker for hjelpa =)=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis delene er veldig møkkete så er det kjekt å vaske de litt først (med rent vann f.eks) så du ikke leverer et gjørmebad til lakkering. Men de trenger ikke skinne. Bedre å motta noe som er rent ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.