Anbefalte innlegg

Min 90quattro 20v sliter litt om dagen.

Bilen "kommer" jo vanligvis rundt 4000rpm, dette gjør den nå bare tidvis.. for det meste fortsetter den bare med dårlig drag. Den fusker ikke eller noe... bare drar ikke skikkelig på toppen!

Bilen ble slik plutselig... ikke noe som har kommet gradvis !

Ett annet problem er at ladingen detter med 2volt når jeg passerer 5000rpm !

Tips og hjelp mottaes med stor takk !

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testa litt i dag...

Byttet bensinfilter.. pumpa er ny. Hjalp ingenting.

Byttet luftfilter, hjalp ingenting..

Fjernet pluggen på lmm. Da gikk bilen dårligere...

Bilen går faktisk ganske greit når den er kald, om det har noen betydning !

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallgiver, tett eksos?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallgiver, tett eksos?

Eksosen høres iallefall helt fin ut.. Hvordan finner jeg ut om hallgiver er defekt ?

JB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt kan vel oppstå om registerremmen har hoppet over 1 eller 2 tenner ?

En av GTI-Sigdal-editionene vi hadde var slik. Motorgange og alt annet virket ok, men den "dro" ikke i det hele tatt, Sjekket remmen - som hadde hoppet over, ifbm at forrige eier hadde dratt av veien. Monterte den riktig igjen og alt var strøkent :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt kan vel oppstå om registerremmen har hoppet over 1 eller 2 tenner ?

En av GTI-Sigdal-editionene vi hadde var slik. Motorgange og alt annet virket ok, men den "dro" ikke i det hele tatt, Sjekket remmen - som hadde hoppet over, ifbm at forrige eier hadde dratt av veien. Monterte den riktig igjen og alt var strøkent :)

Men ville den ikke da være konsekvent slapp ? Min går jo bra når den er kald.. jeg misstenker noe bensinproblemer, men nå er pumpe og filter bytta uten noen varig lykke !

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, min kan ha tendenser til dette den og, men da er det fordi den går over 90 grader, da blir den slappere. akkuarat da den skal komme, rundt 4000o/m.

Kan jo være at din blir litt for varm??

Lars Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, min kan ha tendenser til dette den og, men da er det fordi den går over 90 grader, da blir den slappere. akkuarat da den skal komme, rundt 4000o/m.

Kan jo være at din blir litt for varm??

Lars Henrik

Jeg lurer på om du er inne på noe her... Tempmåleren inni i bilen fungerer ikke.. men vifta på radiatoren fungerer som den skal (Starter og stopper).

I og med min motor fungerer bra når den er kald lurer jeg på om det kan være en tempraturføler som gir feil signal til hjernen ?

Tar instrumentet og hjernen signal fra samme føler ? Det sitter 2 følere på den så vidt jeg kan skjønne... en på slangeinnløpet på toppen og en i bakkant av toppen (?)

Hvilken bør jeg prøve å bytte ? de kostet 350-400kr stk... så jeg tror jeg kjøper en om gangen iallefall...

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemet på min A4! Den ligger konstant på 90 grader når den blir varm. Det er der den skal ligge også. Den går helt fint på tomgang o.l og drar veldig bra når den er "kald". Når den får varme og jeg har dratt den ut noen ganger blir den ræva slapp. Greier såvidt 0,3 i laddetrykk. Skal ha 1,4...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ein 'stor stygg' eketronisk "multi-temp-føler'' på dene som både gir signal til hjerne og måler.

Men dette er på ulike pinner, så måleren kan få rigtig signal og hjernen feil og omvent. Er eit vanleg problem at denne ryker vist nok.

Så det er kansje rigtig plass å begynne. Synd den koster $$$ : bh :

Ellers so er jo lamba kansje noko å tenke på da. Denne ikkje byrjer å regulere før motoren er varm... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ein 'stor stygg' eketronisk "multi-temp-føler'' på dene som både gir signal til hjerne og måler.

Men dette er på ulike pinner, så måleren kan få rigtig signal og hjernen feil og omvent. Er eit vanleg problem at denne ryker vist nok.

Så det er kansje rigtig plass å begynne. Synd den koster $$$ : bh :

Ellers so er jo lamba kansje noko å tenke på da. Denne ikkje byrjer å regulere før motoren er varm... : klø :

Takk for tips.. tempføleren blir byttet i morgen.

Noen som vet om det er 3 eller 4 ledninger på lamba på denne ?

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips.. tempføleren blir byttet i morgen.

Noen som vet om det er 3 eller 4 ledninger på lamba på denne ?

Jan Brede

Ellers så er dette ei fin side for 7A eiere.

http://www.20v.org/

I ditt tilfelle: http://www.20v.org/engprob.htm : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kommet ett skritt lenger !

Etter å ha operert instrumentene for å skifte til rs2 ditto. fant jeg ut at det ikke satt noen pære i motorlampa i det gamle instrumentet!

Etter en prøvetur med nye instrumenter fant jeg ut at motorlampa tennes ved 3800rpm helt konsekvent !

Nå kan jeg sikkert også blinke ut feilkoder... noe jeg vil prøve i morgen !

Jan Brede (På vei mot frisk 20v?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kommet ett skritt lenger !

Etter å ha operert instrumentene for å skifte til rs2 ditto. fant jeg ut at det ikke satt noen pære i motorlampa i det gamle instrumentet!

Etter en prøvetur med nye instrumenter fant jeg ut at motorlampa tennes ved 3800rpm helt konsekvent !

Nå kan jeg sikkert også blinke ut feilkoder... noe jeg vil prøve i morgen !

Jan Brede (På vei mot frisk 20v?)

Det er bra! kanskje jeg skal bytte ut noen følere jeg og, hehe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg blinket ut feilkoder og fikk ut følgende: 2144

Knock sensor

- 2144 = sensor 2

- Fault in sensor wiring

- Knock sensor faulty

- Check wiring to knock sensors

- Re-torque knock sensor (7 ft lb / 10 Nm)

- Replace knock sensor

Så da regner jeg med at jeg bestiller ny bankesensor i dag... Flott å endelig ha en feilkode å gå etter. Bilen ble forresten noe bedre etter sletting av koder.. nå kommer motorlampa bare noen ganger.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knock sensor

- 2144 = sensor 2

- Fault in sensor wiring

- Knock sensor faulty

- Replace knock sensor

Så da regner jeg med at jeg bestiller ny bankesensor i dag... Flott å endelig ha en feilkode å gå etter. Bilen ble forresten noe bedre etter sletting av koder.. nå kommer motorlampa bare noen ganger.

Jan Brede

Hvordan leser du av disse feilkodene? Er ny i VAG verdenen. Bruker du det VAGCom programmet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan leser du av disse feilkodene? Er ny i VAG verdenen. Bruker du det VAGCom programmet?

På din bil er det bare å reise på ett verksted så leser de ut feilkodene for deg... mitt lokale vag verksted tar ingenting for å gjøre dette.

i mitt tilfelle beukte jeg fremgangsmåten på http://www.20v.org

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På din bil er det bare å reise på ett verksted så leser de ut feilkodene for deg... mitt lokale vag verksted tar ingenting for å gjøre dette.

i mitt tilfelle beukte jeg fremgangsmåten på http://www.20v.org

Jan Brede

Ok! Takk for hjelpa! Har som sagt akkurat samme problem som deg... Jævlig irriterende! Får stikke innom møller da å lese av feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knock sensor

- 2144 = sensor 2

- Fault in sensor wiring

- Knock sensor faulty

- Replace knock sensor

Jan Brede

Det går en del baknkesensorer på disse for tiden!! de er dyre, men bilen blir som ny:) eller, KAN bli:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knock sensor

- 2144 = sensor 2

- Fault in sensor wiring

- Knock sensor faulty

- Replace knock sensor

Jan Brede

Har du noe oversikt over feilkodene? Broderns 20v er også blitt usedvanlig slapp ifølge han selv, mulig det kan være noe slikt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knock sensor

- 2144 = sensor 2

- Fault in sensor wiring

- Knock sensor faulty

- Replace knock sensor

Jan Brede

Bra du finner ut litt. Hvor sitter den sensoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kodene fant jeg på http://www.20v.org

Bankesensorene sitter på siden av blokka under innsuget. Problemet er at jeg ikke vet hvilken av de som er nr2 ? Dette kunne de heller ikke fortellemeg på vag (?)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kodene fant jeg på http://www.20v.org

Bankesensorene sitter på siden av blokka under innsuget. Problemet er at jeg ikke vet hvilken av de som er nr2 ? Dette kunne de heller ikke fortellemeg på vag (?)

Jan Brede

Okei, på innsugssia da, ikke på utblåssia vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, på innsugssia da, ikke på utblåssia vel?

På innsugsia ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.