Valsede skjermbuer på Audi 200

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Audi 200 TQ 10v -88. Bilen har d nye interiøret samt innfelte dørhåndtak.

Men den har ikke valsede skjermbuer slik som på de fleste andre Audi 200.

Jeg vet at de eldste modellene fra tidlig på 80-tallet ikke hadde valsede skjermbuer, men jeg trodde at alle 200'ene hadde slike valsede skjermbuer fra og med 1988.. Er dette feil? : klø :

Jeg vet jo at de fleste som bygger om fra 100 til 200 ikke flytter over skjermene da dette ikke er så enkelt å få til bak.. (utskjæring og sveising)

dette fikk meg til å spekulere i om bilen egentlig er en ombygd 100. Den ble importert fra Tyskland i 2000, og d står Audi 200 i vognkortet. Kan d likevel være en ombygd bil?

Er d evuentelt slik at bare Audi 200 fra 1990 har de valsede skjermbuene, eller er d slik at bare 20-ventilers utgavene har valsede skjermbuer?

 

håper på forklarende svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun 200 20vt og Audi 100 tq exclusive(tror den het det) som har runde hjulbuer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nyere 200 10vt har og runde skjermbuer, iallefall den delebilen jeg har stående

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun 200 20vt og Audi 100 tq exclusive(tror den het det) som har runde hjulbuer:)

100 Sport Exclusive og 200 20vt har forskjellige hjulbuer men begge er runde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 Sport Exclusive og 200 20vt har forskjellige hjulbuer men begge er runde.

ok, trodde dem var like jeg da, men...som du sier begge er jo runde:)men jeg har ikke hørt før at 200 10v har runde hjulbuer: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun 200 20vt og Audi 100 tq exclusive(tror den het det) som har runde hjulbuer:)

 

100 Sport Exclusive og 200 20vt har forskjellige hjulbuer men begge er runde.

 

Det er altså Audi 100 Sport, Audi 200 Exklusiv og Audi 200 20V som har runde hjulbuer. Alle andre Type 44 har flate hjulbuer. Vær også obs på at hjulbuene på 100 Sport og 200 Exklusiv ikke er de samme som på 200 20V. 200 Exklusiv kjennes igjen på at den har runde hjulbuer i kombinasjon med de små støtfangerne.

 

c3200exc.jpg

 

This is probably the rarest C3 of all. It is an Audi 200 Exklusiv. Production started already before the facelift, but those cars are even rarer than rare. So what makes it special?

Like all 200s it has 5 and not only 4-hole rims (like most 100s, except the CS and turbos) but it also has flared fenders. If they look like 200 20V items to you, you are right and then again not. The 200 Exklusiv was much earlier and the fenders are a bit different to fit the bumpers. What makes the Exklusiv easily distinguished from the 200 20V is its bumper. It has the standard bumpers of all (European) Audi 200s.

 

c3sport.jpg

 

This is my current car. It is an "Audi 100 Sport". It has the flared fenders which -again- are a bit different from these of the 200 20V (to use the different bumper). 215/60/15 on 7,5x15 came stock on these cars, as well as red taillights. However, the center section consisted of the common, but ugly, black plastic part. In the interieur sport seats, some leather and additional instruments set it apart from the standard Audi 100s. Under the body a drivetrain consisting partially of Audi 200 and 200 20V parts along with the 5-hole rims shows that this version is something special.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

This is probably the rarest C3 of all.

Og en sånn har jeg forsatt å ødelegge etter at noen begynte: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altså Audi 100 Sport, Audi 200 Exklusiv og Audi 200 20V som har runde hjulbuer. Alle andre Type 44 har flate hjulbuer. Vær også obs på at hjulbuene på 100 Sport og 200 Exklusiv ikke er de samme som på 200 20V. 200 Exklusiv kjennes igjen på at den har runde hjulbuer i kombinasjon med de små støtfangerne.

 

Okey.. men hva er egentlig forskjellen på en Audi 200 TQ 10V og en Audi 200 Exklusiv? bortsett fra skjermbuene..

 

De små støtfangerne... Har 200 TQ 10V -88 også de små støtfangerne?

 

I d ene sitatet står d noe slikt som at 200 Exklusiv har den lille støtfangeren slik som alle europeiske 200'ene.. betyr dette at det kun var USA-modellene som hadde stor støtfanger, eller var d både USA-modellene samt de europeiske 20-ventilers-modellene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.. men hva er egentlig forskjellen på en Audi 200 TQ 10V og en Audi 200 Exklusiv? bortsett fra skjermbuene..

 

Exklusiv hadde mye mere standard-utstyr og noe sprekere motor, 200 hk mot 182/165 med kat.

 

De små støtfangerne... Har 200 TQ 10V -88 også de små støtfangerne?

 

Alle de Europeiske 200 untatt 20V hadde de små støtfangerne, dvs alle 10-ventilerte 200

 

I d ene sitatet står d noe slikt som at 200 Exklusiv har den lille støtfangeren slik som alle europeiske 200'ene.. betyr dette at det kun var USA-modellene som hadde stor støtfanger, eller var d både USA-modellene samt de europeiske 20-ventilers-modellene?

 

Alle USA-modeller, både 5000, 100 og 200 hadde støtfangere som tilsvarer 200 20V i Europa. Det er meget sannsynlig at USA_modellene har kraftigere forsterkninger internt i forhold til Europeiske 200 20V. Vedlagt er et foto av en USA-modell 5000S Turbo Avant fra 1985.

5000S.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.