Bremsen fungerer ikke ved høyt turtall.

Anbefalte innlegg

Bremsen på min UrQuattro er ikke helt i form. Når motoren har turtal over ca 3000rpm så er bremsepedalen helt hard og det bremser så godt som ingen ting. Når bile har lavt turtall, under ca 3000rpm er det ikke noe problem da er pedalen som den skal og bremsene fungerer 100%.

 

Noen som vet hva dette kan være? Jeg regner med at det har noe med bremsekraftforsterkeren å gjøre siden dette er eneste sammenhengen bremsene og motoren har med hverandre.

 

Hva kan jeg gjøre, og hva kan være feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke så kjent med disse UrQuattro'ne, men dersom d er hydraulisk bremsekraftforsterker og ikke pnaumatisk (luft/vakum-drevet) så er d ikke så usannsynlig at d er noe galt med hydraulikkpumpa.

Denne spinner jo med samme turtall som motoren og gir kraft til servo og bremsekraftforsterker. Hvis denne ikke er i orden er d ikke umulig at trykket faller selv om turtallet stiger.. da vil bremsepedalen bli veldig hard fordi du da ikke vil få hjelp av bremsekraftforsterkeren, noe som videre fører til at trykket mot bremseklossene og bremseskivene blir mye dårligere slik at også bremsevirkningen blir deretter.

En annen mulighet er at trykk-akkumulatoren (ser ut som en sort klump/bombe) er defekt.

Men en enkel ting du kan sjekke først, dersom du har hydraulikkpumpe, er om drivreima er stram nok... Det blir på samme måte som med generatoren..., jo høyre turtall den har, desto tyngre blir d å dra den rundt, og da vil rotasjonen stoppe ved et visst punkt dersom drivreima ikke er stram nok..

 

men som sagt.. nå vet jo ikke jeg om bremsekraftforsterkeren din er hydraulisk eller pnaumatisk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydrauliske bremser på bilen, men ved nermere testing har jeg funnet ut at den er faktisk helt hard uansett turtall. Men det virker som om det bare blir bedre og bedre. Kan hende det rett og slett bare er noe som har satt seg, eller så virker symtomene på at det kan være pumpa eller reima som er sliten. Skal gå over hele bilen å få byttet det som er nødvendig av vakumslanger og reimer osv så blir det forhåpentligvis bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic, men ser du er fersk på forumet og er fra Østfold, så vil bare ønske deg velkommen på såvel forum som lokallagstreff fremover..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.