Plutselige motorstop Audi 80 Typ89!!

Anbefalte innlegg

Hei folks...

 

Hadde en tråd her ang bensinpumpe/rele: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=41431

 

Men lager nå en ny siden det kan være andre ting, 80`ien stopper altså plutselig. Dette skjer stortsett en gang for dagen, men kan gå noen dager mellom. Finner ikke noen fellesnevner for stoppene, den bare dauer helt plutselig som om den mister tenning eller bensin. Den vil da ikke starte igjen, bare kinner og kinner. Venter et par minutter og den starter som om ingenting har skjedd. Dette gjelder hver gang, hjelper ikke å kinne man må bare vente et par min.

 

Tankene går jo til tenningen, kondens, bensinpume eller rele! Jeg har byttet rotor, fordelerlokk, pluggledninger og plugger uten at det hjalp, sitter nå og lurer på om jeg skal bytte pumpa og rele bare for å gjøre det, eller noen som har andre tips? Er jo rart at den kommer etter litt hvile?

 

Er jo håpløst å feilsøke på iom at alt er normalt ellers og når den stopper er den jo i gang før jeg får gjort noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det kan være bensinfilteret som er tett ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende symptomer på c4'en til pappa. Den stoppet riktignok ikke, men var avogtil umulig å få start på, før den plutselig startet igjen etter noen mils tauing feks.

 

Jeg trodde bensinpumpa var gåen når den først ryker, men det var ikke tilfelle her. Bytta den og siden har den gått som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje hallgiveren? hadde samme symptomer på min,stoppet når den følte for det,da var det hallgiveren som var synderen,denne kan du jo prøve å måle når den ikke vill starte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skift det først. svigers hadde samme prob på en opel.

etter det så vart symtomet borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningslåsen kanskje? Det er mulighet for at den ene kretsen har blitt svidd, slik at den mister kontakten i kretsen 15 som gir strøm til motoren. Lignende har skjedd i min brors 96 Passat, men der er det motsatt, der er det kretsen X som har gått, slik at lys, viskere, vifte etc kan slukke mens motoren fortsetter å gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket pris på releet og pumpa i dag!!

 

Ca. 1050,- for rele

Ca. 3100,- for pumpe

 

Filteret kostet 200,- og sitter bak med pumpa..

 

Må vel bare bytte dette, ikke går det å feilsøke på noe og ikke vil jeg kjøpe brukte deler som ryker om en stund igjen: dum :

 

Ken heller ikke feilsøke på hallgiver, men tenningslåsen burde man jo kanskje kunne se at noe ikke er som det skal hvis det er tilfelle.. Håpløst med periodiske feil, men må bare begynne i en ende før den IKKE starter etter et par min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet som du beskriver på en jetta, og der var det bensinpumpe-releet som kutta avogtil...

 

Når bilen ikke vil starte - prøv og gi releet en kakk eller to for å sjekke om det forandrer seg,

 

Ellers er det vel noen som kan låne deg et slikt rele?

 

En annen liten ting som du kan prøve er å lage en "hoppe-ledning" der hvor releet står, slik at du tvangskjører pumpa... om du skjønner.

 

bare noen tanker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet rele og bilen har blitt kjørt mye i litt over to uker uten stop... Så da ser det ut til at det var feilen ja: rock : Gikk maks en dag eller kanskje to mellom stoppene før byttet.!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.