Anbefalte innlegg

Heisann! Har en stund hatt en 89 mod audi 80 1,8e (b3) som jeg har tukla og mekka på. Den er snart ferdig men har hatt lyst til å bygge 2,2t i den. Men mener jeg har lest det at det er jævlig mye enklere å gjøre det med en f.eks 90 som har en femmer orginalt. Stemmer dette? Er det mye forskjell med motorfester gokjenning osv? Har alle deler og stuff som trengs egentlig men magler bare en prosjekt bil. Har styling, breddere og et s2 vrak med knust bakende klart. Har lyst å begynne på et større prosjekt og kvitte meg med 80ien min som egentlig ble helt grei men........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedforskjellen bortsett fra utstyr er nettopp at en typ89 90 orginalt har rekkefemmer med motorfester i rammevangene. Og alle rekkefemmere har samme innfesting, altså går alle rekkefemmere oppi uten videre sermonier. En typ89 80 har rekkefirer som står festet på traversen, så om du skal ha en rekkefemmer oppi det motorrommet må det sveises inn motorfester fra en 90. Hvorvidt du får dette godkjent vet jeg ikke, men det er jo snakk om typ89 enten det er 80 eller 90, så det burde vel kunne la seg gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bygget om en 86 modell passat fra FWD 1.8 4'er til

2.2 5er og syncro - nå snart med 2.2 20V turbo: rock :

 

Å bygge om med motorfester og litt div dill til 5'er er ikke noe problem.;)

Å bygge om til 4WD hadde jeg ikke orket en gang til :rolleye:

 

Få det godkjent er noe helt annet...

Jeg fikk en liste med hva som er forskjellen i hjuloppheng og bremser osv på bilen min og "donorbilen" av veksmester på min lokale VW forhandler.

Fikk godkjent ombygging, men bilen er nå 3 seter (180 kg lasteevne)

Biltilsynet ikke kan "skrive opp totalvekten".

Dette må en få fra fabrikk - umulighet??? vet ikke - antar det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok......var det jeg trodde.....har ikke hatt tiden til å sett skikkelig på det men takk for hjelpen. Noen som vet om det finnes noen guider til slikt. Har bygd om noen andre biler men har ikke hvert borti 2,2T og ledningsnettet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok......var det jeg trodde.....har ikke hatt tiden til å sett skikkelig på det men takk for hjelpen. Noen som vet om det finnes noen guider til slikt. Har bygd om noen andre biler men har ikke hvert borti 2,2T og ledningsnettet.....

 

Kommer an på hvilken 2.2T motor du tenker på.

Er ikke så avansert ledningsnett på de gamle 10V uten hjerne - eksempel WJ motoren. Jeg bare trikset litt med WOT bryteren til en ekstra bensindyse på den.

Ikke på de nyere 10V MC motorene for den del. Da jeg koblet MC motor på en kammerat sin bil brukte jeg bare informasjon jeg fant her: http://www.sjmautotechnik.com/ - Se under Diagnostic

20V ledningsnettet har jeg ikke jobbet med....

 

Men jeg er enig med Per, gå for en 4'er - den er mye lettere

5'er uten drift/vekt på bakhjula som kompenserer er ikke noe særlig mener jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.