Turboen kutter ved pådrag.

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her og har en S4 93 mod.: flau :

Bilen er ganske orginal , er montert effektanlegg og chips.

Problemet er att når jeg gir på litt så virker det ut som turboen sperrer eller kutter ut ,det blir ett voldsomt røkk , har ikke så mye peil , det skjer ved 1,3 bar på kjørecoputeren , hvis det kan hjelpe : bh : bilen fusker også litt ved gjevnt pådrag .

Lurte på om det var noen som hadde vært borti dette før og har en ide på hva jeg kan gjøre : klø :

Hilse K Omholt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen med i klubben! Min bil er allergisk mot vann, det rykket du snakker om kommer som regel etter jeg har vaska bilen, aner ikke hvorfor. Får den tørke så fungerer den fint.. Er liksom kun i 5 min etter jeg har vaska den (på statoil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan muligens ha noe med lekasje eller defekt magnetventil (den som styrer turbotrykk). Er denne defekt kan den lade den mere enn den skal og den kutter ved et bestemt trykk som hjernen er innstilt på som en sikkerhet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som MANGE andre har hatt problemer med før.... en defekt coil eller 2... eller så kan det være luftmengdemåleren som sier takk for seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ingen ekspert, men hadde en S4 93 for noen år siden med samme type problemer. På den var det eksosmanifoilen som hadde gått. Håper for din del at dette ikke er tilfellet da det kostet flesk å få fikset. Er visst et normalt problem på S4 pga varmen fra turboen.

 

Espen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan muligens ha noe med lekasje eller defekt magnetventil (den som styrer turbotrykk). Er denne defekt kan den lade den mere enn den skal og den kutter ved et bestemt trykk som hjernen er innstilt på som en sikkerhet..

 

Men 1,3 bar i trykk er ikke mye, det er 0,3 bar på en ettermontert turbotrykksmåler. Siden den ikke trekker i fra 1 bar som er det atmosferiske trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min, riktignok en a4 1.8T, men mulig samme feil kan oppstå på din..?? Har ikke peiling je, men, det var turbotrykksventilen som var defekt på den hvertfall. (kan det stemme??meiner det var det da..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.