#1 Skrevet Januar 16, 2006 har nettopp fått tak i noen 7x15 felger og lurer på om 195-45-15 vil bli noe strekk eller om det vil bli seendes "døll" ut. er ute etter strekk, men helst ikke overimensjonert showbil strekk. Bilen skal brukes daglig uten frykt for å dra dekket av felgen i en unnamanøver. Noen som har noe bilder av 7x15 med 195-45-15 er ute etter lavprofil med strekk. Har jeg valgt helt feil felger? Takker for svar. mvh Henrik T Haugen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2006 blir ikke noe særlig strekk med 195 dekk på 7x15... 2,54x7 = 177 mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2006 blir ikke noe særlig strekk med 195 dekk på 7x15... 2,54x7 = 177 mm. Ok. skjønte ikke utregningen, men det får så være. Men hvilken dimensjon vil kunne klare å prestere å gi meg lavprofil med strekk da? Tips mottas. Kunne ikke finne noe 175-45-15 på http://www.interdekk.no hvilke andre sider kan være behjelpelige med å skaffe den dimensjonen jeg trenger? mvh Henrik Haugen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2006 Er det så voldsomt stili å la veigrepet gå på bekostning av litt strekk i dekkene da? 195-45 ser jo helt kurant ut, og greit å kjøre på. Ellers har du jo 195-40, litt dyrere og hardere å kjøre på, men lite gummi;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2006 Er det så voldsomt stili å la veigrepet gå på bekostning av litt strekk i dekkene da? 195-45 ser jo helt kurant ut, og greit å kjøre på.Ellers har du jo 195-40, litt dyrere og hardere å kjøre på, men lite gummi;) 195/45 15 ser bra ut på 7x15, ikke spesielt strekt, men heller ikke ballongdekk. Den beste dimensjonen på 7x15 etter min mening. Men har ikke sett de smale 175 dekkene hvis de finnes. Det jeg kjenner til så finnes 195/40 15 ikke. Bare 195/40 16... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2006 Tror at skal du ha strekk så må du opp på 8x15 og så med 195/40, det blir bra strekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2006 Runar: Har faktisk vært borti 195-40-15 for etpar år tilbake, vet ikke produsent, men vet det kosta dengang 800kr mer pr stk enn 45 profil. Så var nok spesielt... Får både 185 og 175 i lavprofil og, men veldig få produsenter som tar dette inn og det står litt på velviljen til importør om du skal få fatt i, krever litt spørring og graving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2006 Takker alle for svar. tror jeg går for 195-45-15, da dette uansett er felger jeg kommer til å bruke denne sessongen, måtte ha dekk og felger som gjør at jeg virkelig kan få senket bilen. Men da satser jeg også på spacere da felgene har ET 38. MVH Henrik Haugen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2006 Man fikk jo 165/45/15 en gang i tiden. Eller var det 165/40/15? Men tror ikke de fåes kjøpt nye lenger. Men ville absolutt satset på 195/45/15 siden du faktisk skal kjøre med denne bilen. Jeg har 195/50/15 på 7*15 felg nå men til sommeren blir de bytta foran i hvertfall til 195/45. Må senke bilen litt mer og da passer disse bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2006 Takker alle for svar. tror jeg går for 195-45-15, da dette uansett er felger jeg kommer til å bruke denne sessongen, måtte ha dekk og felger som gjør at jeg virkelig kan få senket bilen. Men da satser jeg også på spacere da felgene har ET 38. MVH Henrik Haugen:) 195/45 blir bra på bilen din Henrik! Fornøyd med stæsjet vi plukket ut på Essen til deg? Kan nok hende jeg har noe stæsj i garasjen også du kan være interessert i... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2006 195/45 blir bra på bilen din Henrik! Fornøyd med stæsjet vi plukket ut på Essen til deg? Kan nok hende jeg har noe stæsj i garasjen også du kan være interessert i... Da blir det 195-45-15. Er utrolig fornøyd, venter bare på litt varmere vær så jeg kan få montert tingene. Har fått tak i grill med chrome stripen rundt og så skal jeg få rettet noen få skader som forrige eier har laget, bla bytte begge skjermene og fjerne orig antenna forann. MVH Henrik Haugen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2006 Man fikk jo 165/45/15 en gang i tiden. Eller var det 165/40/15? Men tror ikke de fåes kjøpt nye lenger. Men ville absolutt satset på 195/45/15 siden du faktisk skal kjøre med denne bilen. Jeg har 195/50/15 på 7*15 felg nå men til sommeren blir de bytta foran i hvertfall til 195/45. Må senke bilen litt mer og da passer disse bedre. Det kan i hvertfall ikke ha vært 165/40, dette ville jo vært noe av det laveste dekk som finnes evt... Oppfordrer også de som mente 195/40 15 fantes til å sjekke opp dette. Tviler til jeg ser det i en liste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 17, 2006 Tvil så mye du vil, har tatt og befølt et slikt dekk;) Men er som sagt noen år siden så om det fortsatt eksisterer vet jeg ikke. Kjøpte de ikke da prisen var dobbel som på 45. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 18, 2006 195/45-15 Continental Sport Contact på 7x15 felg. Her har du bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 18, 2006 195/45-15 Continental Sport Contact på 7x15 felg. Her har du bilde: Takk for bildet. Da veit jeg litt mere hvordan dette blir seendes ut. har du mulighet til å legge ut ett "oversikts" bilde av hele bilen med den dekk kombinasjonen (savner nemlig Audien min) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 18, 2006 Det kan i hvertfall ikke ha vært 165/40, dette ville jo vært noe av det laveste dekk som finnes evt... Oppfordrer også de som mente 195/40 15 fantes til å sjekke opp dette. Tviler til jeg ser det i en liste Nei stemmer. Var 165/45/15. Disse kan være mulig å få tak i men er sjeldne og dyre. Men med disse vil det i hvertfall bli bra med strekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 18, 2006 Her er det Falken 195/45-15 på 7x15.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 19, 2006 Her er det Falken 195/45-15 på 7x15.. Takk det ser ut som en helt kurrant dimensjon. Kommer nok til å gå for Dunlop dekk. EDIT: Fant nå 185/45-15 Nankang dekk. tor dette er noe for meg. blir litt mere strekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 19, 2006 Du er den som går imot alle anbefalinger og gjør det motsatte? Var det eneste og oppdrive? kvaliteten og sikkerheten med de dekkene har vel blitt kommentert og diskutert på samtlige forum for sine prestasjoner... Men for all del, viss det er strekken som er viktigst så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 19, 2006 Du er den som går imot alle anbefalinger og gjør det motsatte? Var det eneste og oppdrive? kvaliteten og sikkerheten med de dekkene har vel blitt kommentert og diskutert på samtlige forum for sine prestasjoner... Men for all del, viss det er strekken som er viktigst så... Såm ed 185-45-15dekk så er det stor risiko for at dekket går av felgen? Veit ikke hvordan de dekkene er på slitasje osv, men der tror jeg de er dårlige. Med tanke på hvordan de sitter på veien osv, veit jeg ikke, men de kan vel umulig være helt bra. men hvis det har blitt kommentert og diskutert før så får jeg gå for dunlop 195-45-15: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 19, 2006 De sklir nok ikke av felgen, men faren er vel større for at du sklir av veien. Trengs ikke ta denne diskusjonen på nytt her, men søker du her på forumet får du nok litt innspill. Ville klart gått for dunlop, greit at det koster litt mer, men er tross alt siste delen som gjør at du har kontakt på veien så kvalitet og sikkerhet bør vel ikke ofres for noen hundrelapper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 25, 2006 Jeg har også 195/45/15 på min nå....inntil slicksa kommer på til foran til sommern;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 21, 2006 Jeg har også 195/45/15 på min nå....inntil slicksa kommer på til foran til sommern;) gammal tråd dette.. men for de som fortsatt sjekker denne.. jeg/broder'n har nå kjørt på 185/45-15 nankang på 2 av bilene i stallen gjennom denne sesongen, og prøvd de på bane de sitter overraskende bra, men finns bedre (til det forbruket). jeg er ikke redd for å bruke de iallefall. eneste grunn for en anna str neste gang er at turtallet suger..rulleomkrets var ukurant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...