#1 Skrevet Januar 16, 2006 Skulle bytte dynamoen på min 100 90 mod. 2,3 NF motor. Ved feste til dynamoen satt det en ledning under en gummihette. Denne var nesten av. Prøvde å skru løs skruen men da knakk hele driten. Ut ramla det en fjær på ca. 5 cm. Det hele satt i en mutter ca. 20mm. Prøvde å skru ut denne, da rant det olje ut. Er dette en oljenivåføler el.l.?? La meg vinne i Lotto!!!! Lei av å skru... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2006 Skulle bytte dynamoen på min 100 90 mod. 2,3 NF motor. Ved feste til dynamoen satt det en ledning under en gummihette. Denne var nesten av. Prøvde å skru løs skruen men da knakk hele driten. Ut ramla det en fjær på ca. 5 cm. Det hele satt i en mutter ca. 20mm. Prøvde å skru ut denne, da rant det olje ut. Er dette en oljenivåføler el.l.?? La meg vinne i Lotto!!!! Lei av å skru... Du har funnet oljetrykkregulatoren, og ledningen inn dit går til en temperaturføler. Bilde av oljepumpa med dingsene som ramla ut til venstre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2006 Du har funnet oljetrykkregulatoren, og ledningen inn dit går til en temperaturføler.Bilde av oljepumpa med dingsene som ramla ut til venstre. OK. Hva skjer hvis jeg kjører med denne kontakten/fjæra ute? Vil oljespruten stå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2006 Jepp da er du rimelig fort tom for olje. Pluss at dette er trykkreguleringen, så jeg ville nok ikke brukt bilen før du får sammen alt slik det skal være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2006 Jepp da er du rimelig fort tom for olje. Pluss at dette er trykkreguleringen, så jeg ville nok ikke brukt bilen før du får sammen alt slik det skal være. Ok Kay. Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...