Bakstilling - Golf I vs. Golf II

Anbefalte innlegg

Passer en bakstilling fra Golf II (GTI) over på min 83-modell einzer-cab?

Er det bare "plug and play" eller må det modifikasjoner til?

 

*haster litt*

 

På forhånd takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey... da stoler jeg på deg!

 

Og hvis det ikke går, så...: bråk :: smil :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å ikke stole på Mr Øverby, Plug'n'Play er det ikke. Spindlene med caliperfester, caliper og skiver passer, med mindre Mr Øverby har funnet en måte å få Gof 2 bak akslingen til å passe på en Golf 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Not good :o

Men hvis calipere etc passer over... hvordan er det da å "flytte" lasteventilen (heter den det?) fra 2'er-bakstillingen til den originale bakstillingen på einzer'n?

For det er vel dette som skal til (lasteventil o.l.) for å evnt. få det godkjent ved ombygging?

Eller er det andre modifikasjoner som må gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Not good :o

Men hvis calipere etc passer over... hvordan er det da å "flytte" lasteventilen (heter den det?) fra 2'er-bakstillingen til den originale bakstillingen på einzer'n?

For det er vel dette som skal til (lasteventil o.l.) for å evnt. få det godkjent ved ombygging?

Eller er det andre modifikasjoner som må gjøres?

Golf 2 lastventilen passer ikke uten at du sveiser nye fester til den i gulvet. Det er vanlig å benytte Scirocco 2 16V sine to bremselastventiler som sitter rett på masterpumpen. MEN de to er langt fra billig og håpløse å finne brukt på en hugger.

 

Eller så får du kjøpe inn to justerbare bremselastventiler fra willwood eller tilsvarende og monter på bremserørene til bakhjulene. Men ta dette opp med biltilsynet før du begynner å monterer noe uorignale deler.

 

Jeg håper å benytte den orignale Golf 1 regulatoren ved å justere inn denne sammen med mine oppgraderte foran. (256mm skiver og G54 calipere 54mm stemper mot 46mm orginalt på G1 GTI) og 36mm bremsecalipere bak (tidlig Golf 2 GTI, senere modeller fikk 38mm stempel)

 

*bed time*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 2 lastventilen passer ikke uten at du sveiser nye fester til den i gulvet.

 

Hvis jeg forstår deg riktig, så passer "resten" av denne sålenge jeg får festet den under bilen da?

 

Jeg håper å benytte den orignale Golf 1 regulatoren ved å justere inn denne sammen med mine oppgraderte foran.

 

Hvilke modeller av Golf I ble levert med original regulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å ikke stole på Mr Øverby, Plug'n'Play er det ikke. Spindlene med caliperfester, caliper og skiver passer, med mindre Mr Øverby har funnet en måte å få Gof 2 bak akslingen til å passe på en Golf 1.

 

:o Må vel krype til korset her ja.

Selve akslingen passer selvsagt ikke uten store inngrep :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg forstår deg riktig, så passer "resten" av denne sålenge jeg får festet den under bilen da?

 

Det er mulig å få den til å passe. Se innlegget under

 

Link til innlegget på VWVORTEX

 

The most difficult part of getting rear discs to work on an A1 car is the proportioning issues. You must remove the combination valve block (for westmoreland built A1's) or inline combination valve (screwed into the master cylinder on 1985 and later 8V Sciroccos and cabriolets). If yours has the older load sensing brake pressure regulator, you'll need to pull the inline "residual pressure valves" out. Those are usually below the master cylinder along the firewall. Then, once you remove the combination valve or residual pressure valve, you'll need a proportioning valve that is designed for rear disc brakes. There are two options here. The easy (but expensive) option is to use 16V Scirocco proportioning valves. You'll need two and they typically run $75-$100 each. They are optimized for the weight balance and brake system of a 16V Scirocco. To the extent that your car matches a 16V Scirocco, they will work well. To the extent that your car differs from a 16V Scirocco, they will cause the brake bias to be mismatched to your car. 16V Sciroccos were heavier, especially at the front, and they had 10.1" front brakes with Girling 54 calipers (and 22mm master cylinders). If you use the 16V Scirocco valves with 9.4" front brakes, your brakes will be overbiased to the rear and this can be dangerous (the rear wheels can lock, causing you to spin under braking).

 

The other option is more flexible and generally less expensive, but it requires some custom fabrication (and you pretty much have to make new rear brake lines all the way from the master cylinder back). You can fabricate a bracket to hold the aluminum load sensing brake pressure regulator from an A2 car to your floorpan. The A2 regulator (the aluminum one) is designed for rear disc brakes and does not hold residual pressure (which would cause the rear calipers to drag). It's also very flexible and can be tuned to match your car. The harder the pin (attached to the front of the trailing arm) pulls on the spring, the more rear brake bias you get. You can adjust the tension on the spring to set bias, and you can adjust the length of the suspension mounted lever to adjust the "gain" from added loads in the rear of the car. I prefer the A2 load sensing regulator for rear disc conversions.

 

 

Hvilke modeller av Golf I ble levert med original regulator?

Jeg mener å huske at kun GTI og GLS modellene (GLI i Cab) ble levert med bremselastventil, men jeg kan også ta veldig feil nå.

 

Mer om bremser på VWVORTEX

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en 81 GLS, og den hadde ikke bremselastventil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en 81 GLS, og den hadde ikke bremselastventil

Min far hadde en '77 GLS 1.6L og den mener jeg hadde (der av kommentaren over)

 

Hvis man ønsker å være sikker må man gå inn i ETKA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man ønsker å være sikker må man gå inn i ETKA.

 

Eller titte oppunder bilen for å se om den er der :P Får gjøre det på cab'en når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.