#1 Skrevet Januar 17, 2006 Bil a3 med tt frambremser. Kva bremsevæske bør eg bruke? Må ha ei som tåler juling, pga modifisering av motor og banekøyring. Kor mykje går det? Korleis er lettaste måten å skifte bremsevæske på? PS har søkt, men fann ikkje svaret mitt..... Alle tips mottas med takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2006 Letteste å bytte br væske er på værksted. vag tar rundt 500kr skulle tro det holder lenge med ny væske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2006 Må som sagt ha noke som tåler mykje varme... Og skal lære meg å bytte sjølv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2006 EBC har den bremsevæska som tåler mest grader som jeg har funnet. Funker fint til grisekjøring den: smil : Hell tanken full og sett i gang å luft hjul for hjul Fyll opp så det er fult hele tiden. Lønner å kjøpe seg et lokk til å sette på tanken som man kobler til dekket, samt lufteslange til kalipper. Da slipper man å pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2006 castrol racing bremsevæske beste som finnes, koster 1000 kr literen ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2006 fleire tips, og kor ein får kjøpt ting! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2006 Allminnelig god bremsevæske holder, dvs kokepunkt ca 260°C. F.eks. 1 liter flasker hos Mekonomen. 1 liter holder i massevis til gjennomspyling. Castrol Response Super DOT 4 (170kr), Delphi (AP Lockheed) DOT4 (79kr) eller DOT 5.1 (101kr) og mange flere... Castrol's berømte SRF (silikon basert) trenger du ikke, og skal ikke blandes med andre typer bremsevæske. Det viktig at du minimum bytter ut væsken som har vært i kalipperene, før og etter banekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2006 Det viktig at du minimum bytter ut væsken som har vært i kalipperene, før og etter banekjøring. Det er jo her bremsevæska er mest "slitt" etter en dag på banen, så vil nok tro at dette er like viktig som hva slags type du nå engang kjører med. Men silikon-væske skal jo tåle mer varme da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...