Manglende bremser Passat G60

Anbefalte innlegg

Har en kompis med en Passat G60 som ringte meg i stad. Han manglet plutselig bremser på bilen sin, dvs...pedalen gikk ett par cm inn, og blei steinhard. Bremse effekten er svææært dårlig..!

Varsel lampe på bremser blinket ett par ganger igår, og han sjekket mengden bremseveske, denne var på maksmerket. Etter å ha sjekket på nytt idag var denne smekkfull, altså over maks. Hva er greia her?

Er det bremsemaster som har tatt kvelden? Luft i systemet, og hvor kommer denne fra sånn plutselig? Om det er luft, så er det jo hull, er det hull så må det jo komme no bremseveske ut av hullet også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikkert ikke noe med dette å gjøre men men...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138333

Så at du holdt til i Kristiansand. Leste også en artikkel om denne saken i Bergens Tidende. Var visst haugevis av personer som hadde opplevd plutselig bermsesvikt i Kristiansandområdet. Alle bilene var også i orden. Svaret var visst noe med værforholdene, temperatur og salt og drit fra veiene som la seg som et lag på bremseskivene som gjorde at klossene ikke fikk tak.

Som sagt, er sikkert ikke tilfelle her siden det var en varsellampe som blinket også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :

Har en kompis med en Passat G60 som ringte meg i stad. Han manglet plutselig bremser på bilen sin, dvs...pedalen gikk ett par cm inn, og blei steinhard. Bremse effekten er svææært dårlig..!

Varsel lampe på bremser blinket ett par ganger igår, og han sjekket mengden bremseveske, denne var på maksmerket. Etter å ha sjekket på nytt idag var denne smekkfull, altså over maks. Hva er greia her?

Er det bremsemaster som har tatt kvelden? Luft i systemet, og hvor kommer denne fra sånn plutselig? Om det er luft, så er det jo hull, er det hull så må det jo komme no bremseveske ut av hullet også.

hei! fant dere ut av hva dette var for noe? dette skjedde på min passat nå.. svært irriterende.. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump: leit uten bremser.. ingen som kan ha noe peil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer eg også på, når eg pumper på bremse pedalen uten tening på så stiger nivået i tanken (så og si ingen bremse effekt), men med en gang eg skrur tenning på og pumpen begynner å gå så ligger nivået i tanken på normalt (altså etter at pumpen har bygget opp trykket).

Hva ka være årsaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen... Ingen som har peiling? Får ikke kjørt bilen (ingen motor i den enda) og hadde vært veldig mye enklere å bytte bremse(abs) pumpen når motor e ute. Trangt å komme til der med motor i bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? IKan det være intern lekasje i pumpen? Luft i systemet?

Kanskje prøve å lufte bremsene på nytt og de om det blir bra? Fungerte helt som det skulle før eg tok motor ut og parkerte bilen for vinteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om ikke tenningen er på så virker ikke bremsekraftforstereken.. gjelder jo både biler med ut vakum..

på min g60 så kommer det ikke væske bak med mindre tenningen er på og pumpoen summer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når eg trykker på bremsene uten tenning på så stiger nivået i bremsevæske tanken + at bremsene kan trykkes langt inn uten noe spesiel motstand.

Når eg setter på tenning så går pumpen i noen sek, når den stopper så er nivået i tanken normalt. Og pumpen starter hvis eg trykker på pedalen (framdeles tenning på). Kan også her trykke pedalen langt inn uten noe motstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.