Eksosen dunker oppi, tips!

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Eksosanlegget mitt ligger 0.5-1 cm unna en av holderne til mellomakselen, altså eksosanlegget dunker oppi ved tomgang, ikke når jeg har den i gir å slurer svakt. Jeg kan dytte eksosanlegget veldig lett opp, med en finger - så kommer det skikkelig kraftig dunkelyd..

 

Noen tips? Kanskje jeg han ta noe rundt eksosanlegget akkurat der?

Har noe skinn jeg kunne brukt.. Noen meninger?

 

prøvde å bøye det ned litterann, men ville ikke ta i for mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Eksosanlegget mitt ligger 0.5-1 cm unna en av holderne til mellomakselen, altså eksosanlegget dunker oppi ved tomgang, ikke når jeg har den i gir å slurer svakt. Jeg kan dytte eksosanlegget veldig lett opp, med en finger - så kommer det skikkelig kraftig dunkelyd..

 

Noen tips? Kanskje jeg han ta noe rundt eksosanlegget akkurat der?

Har noe skinn jeg kunne brukt.. Noen meninger?

 

prøvde å bøye det ned litterann, men ville ikke ta i for mye..

 

er det ikke midt under bilen at rørene er tredd inn i hverandre...kanksje den ikke er helt i der... da vil d bli spenn kanskje... hadde d engang på en saab 9000t. da ble d bedre etter at jeg fikk dyttet ene enden lengre inn... eller kanskje vri den ene delen litt...kan hjelpe. er jo ikkemeiningen du skal ha eksosen inntill noesomhelst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei nei, på downpipen min er det fra 3 til 1 rør. 2.5 tom..

 

Er jo litt hjemmemekka detta. jeg skal bare fikse så det ikke dunker så lytt:P kan jo dunke bare det ikke bråker..

 

Jeg kan dytte med en finger opp sakte jeg, så høres det ut som noen står med hammer.. det var det jeg skulle fram til i sist post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja ok. tenkte det var originalt.

vel då kan jeg ikke hjelpe. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja ok. tenkte det var originalt.

vel då kan jeg ikke hjelpe. :)

 

er ikke flerrøret eksosanlegg orginalt på den da..

 

bare downpipen.

 

Men til saken! Hvor varmt tror dere det blir der? ossen er det med skinn og varme?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg sleit med at eksosen dunka i bakstillingen min. det eg gjorde var å bretta sammen aluminiumsfolie på 15 x 5cm og ca 1 cm tykk og festa det på eksosrøret med slangeklemmer. høres jalla ut med det funka utmerket og lyden vart vekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, det skal gjøres. takk skal du ha! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt eksosbandsje før med stort hell:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt eksosbandsje før med stort hell:)

 

nå har jeg ikke akkurat det her jeg da.. :P

 

du kan donere bort litt?:P

 

Har fått bendt ned eksosen litt nå, nå er det nesten så jeg får en finger i mellom.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.