Mye olje gjenom veivhusvent. på 3B

Anbefalte innlegg

Hallo

 

På våler treffet i vår kjørte jeg veivhusvent. ned i en halvliters flaske etter att jeg oppdaget mye oljesøl rundt dumpventilen. Kjørte 6 runder å sjekket flaska, da var den full! : eek :

Så her må det være trykk i bunndelen av motor. Men hva er defekt? Kan det være ventiltetniger eller er det stempelringer?

Motoren er kun chippet, og går på 1,1-1,2 bar.

Merka også att turbotrykket gikk ned til ca. 0,8 i løpet av helg. Dette kan vel være p.g.a. att intercooler ble full av olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme problemet på min gamle motor, den spruta! mye olje. Har ikke hatt samme problemet med nye motoren da bare damper det litt olje i ny og ne. Skulle også visst hva det var som gjorde dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter også med dette på 16vT'n min..Skal snart begynne å se på problemet, så den er klar til våren..Usikker på hva det er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det oppstår trykk i veivhuset kommer vel det sansynligvis av at stempelringene er slitte slik at kompresjonstrykket går ned i veivhuset. Ta en sylinderlekasjetest for å sjekke hvor mye det lekker og for å finne ut hva som er def. En kompresjonstest vil også kunne gi en pekepinn om ringene er slitt, men er ikke så korrekt som en lekasjetest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.