#1 Skrevet Januar 17, 2006 Hallo På våler treffet i vår kjørte jeg veivhusvent. ned i en halvliters flaske etter att jeg oppdaget mye oljesøl rundt dumpventilen. Kjørte 6 runder å sjekket flaska, da var den full! Så her må det være trykk i bunndelen av motor. Men hva er defekt? Kan det være ventiltetniger eller er det stempelringer? Motoren er kun chippet, og går på 1,1-1,2 bar. Merka også att turbotrykket gikk ned til ca. 0,8 i løpet av helg. Dette kan vel være p.g.a. att intercooler ble full av olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2006 Jeg hadde akkurat samme problemet på min gamle motor, den spruta! mye olje. Har ikke hatt samme problemet med nye motoren da bare damper det litt olje i ny og ne. Skulle også visst hva det var som gjorde dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2006 Sliter også med dette på 16vT'n min..Skal snart begynne å se på problemet, så den er klar til våren..Usikker på hva det er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2006 Hvis det oppstår trykk i veivhuset kommer vel det sansynligvis av at stempelringene er slitte slik at kompresjonstrykket går ned i veivhuset. Ta en sylinderlekasjetest for å sjekke hvor mye det lekker og for å finne ut hva som er def. En kompresjonstest vil også kunne gi en pekepinn om ringene er slitt, men er ikke så korrekt som en lekasjetest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...