Dårlig futt i bilen når den blir varm

Anbefalte innlegg

Bilen min har en stygg uvane med at den slutter å ladde noe særlig turbotrykk når den blir varm. Med en gang jeg får opp olje og vanntemp reagerer den fint men etter å ha kjørt litt hardt ladder den såvidt 0,3 bar. Denne bilen er trimmet og har laddetrykk på ca 1,4 bar.

 

En annen ting er at jeg har montert en ventil for å stille turbotrykket. Den peaker nå på 1,4 bar som sagt men så har den av og til en ulempe med at når jeg drar den ut synker den ned til 0,5 bar. (Som wastegaten peaker på uten ventilen.)

 

Jeg har ikke fått montert resirk.ventil enda på bilen. Kan dette være en grunn? At motoren ikke greier håndtere alt trykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har forslag? Er ganske irritert over dette problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har idag fjerna boost controlleren for å se om den laddet stabilt med kun wastegaten men den gang ei. Den ladder like forbanna ujevnt!

 

Motorlampa lyser ikke så jeg tviler på at der er en sensor som er gåen. Noen som kan hjelpe meg? Er desperat etter gode tips nå!

 

Jeg personlig tror det er wastegaten men det som er rart da er at den er så forskjellig på temperatur... Når den er varm ladder den dårligere liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste seg at lambda var gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic her, men har du bremsepapirer på den effekten som er oppgitt i bilen din? I så fall, koster ikke den maskin sinnsykt mye å bygge? Litt nysjerrig veit du! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic her, men har du bremsepapirer på den effekten som er oppgitt i bilen din? I så fall, koster ikke den maskin sinnsykt mye å bygge? Litt nysjerrig veit du! :)

 

Skal bremse den når jeg har fått fikset lambda. Den har ikke vært billig å få bygd opp nei. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.