#1 Skrevet Januar 19, 2006 Hei, Går med planer om å kjøpe meg en A4 eller Passat, stasjonsvogn med firhjulstrekk og TDI. Det jeg da lurer på er hvilke årsmodeller som IKKE har forstillingsproblemene og knirkelyder? Tenker på en bil i prisklassen 150-200.000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2006 Hei, Går med planer om å kjøpe meg en A4 eller Passat, stasjonsvogn med firhjulstrekk og TDI. Det jeg da lurer på er hvilke årsmodeller som IKKE har forstillingsproblemene og knirkelyder? Tenker på en bil i prisklassen 150-200.000,- Kjøp deg en Passat 2.5 TDI V6 4-M fra 2000 og oppover. Hadde det før,ingen feil på forstilling og hk i massevis:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2006 Kjøp deg en Passat 2.5 TDI V6 4-M fra 2000 og oppover.Hadde det før,ingen feil på forstilling og hk i massevis:) Snadderbil det, men er det ett spesiellt årsskifte de endret svakhetene i forstillingen på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2006 Såvidt jeg vet så er en trygg på 2000 mod og nyere. Det er nok fikset på veldig mange av de som er eldre også i og med at dette var en garantisak, men da kan det være greit å verifisere at det er byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2006 Du er ikke garantert uansett, er bedre etter 2000 men ikke borte, bare litt mindre vanlig: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2006 Snadderbil det, men er det ett spesiellt årsskifte de endret svakhetene i forstillingen på disse bilene? Kjøper du 2.5 så er du værtfall bedre stilt. Gikk i en periode 4x 2.5 tdi i Bodø området og alle 2000-2001 mod gikk feilfri gjennom garantisjekken. Forsterket forstillingsdeler på 2.5'en v.s 1.9'en var konklusjonen jeg fikk fra Møller da min var til sjekk. Såklart kan man finne feil på 2.5'en også,men mer skjelden. Stiller meg bak Bjørn Og Øystein sine svar. Du bør også vurdere A6 2.5 TDI som et valg,men den ligger noe høyere i pris enn Passat'en. Sjekk om de bilene du evt.skal kjøpe har gjennomgått den "multiknirk" sjekken som pågikk i 2004/2005. Husker jeg ikke feil gikk denne etter 5år/100'km prinsippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2006 Var en aksjon hos Møller angående skader på de fremre nedre bærearmene. Denne ble kalt 40G4 på Audi og 40G3 på Volkswagen. Den gjaldt biler innenfor et visst ch nummer og strakk seg opp til 200000 km. Dette gjaldt BARE de nedre fremre armene. De andre måtte uansett dekkes av kunde ved skift. Bilene har i alt 8 bærearmer. 4 per side. På biler nyere enn 2001 er det annerledes innfesting av bærearmene og nav av aluminium istedenfor støpejern. Disse virker til å holde MYE bedre enn hva de andre gjorde. De "gamle" som har gjennomført aksjon skal være utstyrt med ny type armer som visstnok skal holde bedre enn de opprinnelige. Har bilen du vurderer å kjøpe gjennomgått aksjonen skal dette være innført i bilens servicehefte under feltet for verkstedets merknader litt uti/bak i heftet. Her skal det da stå km stand og dato ved skift og stempel fra vedrørende verksted. Teksten lyder: aksjon 40G4/40G3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2006 Litt storm i vannglass her synes jeg. Jeg har en passat 98 mod som har gått 180 tusen km. Alle armer og styreledd ble skiftet i 2004. Fixa jobben selv + bra rabatt på deler så blei det ikke så dyrt. Forøvrig en meget god bil. Annbefales :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2006 Litt storm i vannglass her synes jeg. Jeg har en passat 98 mod som har gått180 tusen km. Alle armer og styreledd ble skiftet i 2004. Fixa jobben selv + bra rabatt på deler så blei det ikke så dyrt. Forøvrig en meget god bil. Annbefales :) Hvor mye måtte du ut med i deler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 20, 2006 Er på jobb nå men tror jeg ga snaut 5000.-for begge sider. Dette står på kvitt. jeg har hjemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2006 Jeg tror dette problemet er løst. Du får ihvertfall kjøpt et forsterket lenkearmssett i sverige til ca 4600sek. Sto i annonsen at settet skulle være 150% sterkere enn de originale armene. Sjekk ut: http://www.fastone.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...