Audi 100 coupe s, quattro!

Anbefalte innlegg

Hå hå hå! Den skulle jeg gjerne hatt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fytte blåsvidde den var rå az, en del detaljer han kunne latt være (audiringa på dørene feks) Men fytte den var tøff... :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe av det kuleste jeg har sett noen gang!!! Fy flate for en jobb!! RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅTTTTTTTTTTTTTTTTTT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som den har KE-Jetronic?: klø : : klø :

Vanlig 2.3E kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fet bil men jeg likte ikke kulen på panseret.

Minnet meg for mye om panseret jeg hadde på en '73 Opel Rekord 2.1 D en gang i tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt mail til han som eier denne for å få litt mer specs på denne... : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk kjapt svar fra Theo i Hellas... Her er det han skrev:

hello my new friend, The quattro project ( maybe it's better to say my quattro dream!) has almost finished. The only think is missing is to install an s4 or RS4 (depending my money!) v6 biturbo engine !!!

This will be the final 'touch' to this car !

The complete body floor (from pedals till the rear end of the car) is replaced with NEW steel body floor parts from RS2 , S2, TT roadster and CUSTOM made steel

parts ! Mostly !

The only original Coupe S steel parts they used are the external "swellers" Only ! To have the outer original look!

Now, Inside the swellers are two plies (instead of originaly one) of 2.5mm custom made reinforcements.

All RS2 special reinforcements are installed on the central tunnel. At the rear end I prefered to install the S2 sedan body floor and not the S2 Coupe one because I didn't want to have the gas tank in the original place as the Coupe S had !

All the exhaust system is from Audi Sport Quattro (the thick inox steel!)

The rear suspension is from S2 Coupe 1995 model

The front suspension remains the original Coupe S 1975 model , plus the red adjustable Koni absorbers and the BIG red Porsche calipers (RS2, Porsche 924 S4) and big rotors...

The result is quite marvelous...

At the moment I have a 2.0 16v 6A engine on. The 6gear gearbox is from the Rs2 and the rear diff is from the S2 Coupe (outer) and RS2 (inner gears)

There will be a very big article in Vier Ringe magazine (from the ACCD in germany which is a specialized club for the Coupe S models)

I cannot enclose all the modifications in one mail !

Closing, I wanted to built a reliable and street legal Coupe S quattro !!!!

And I did it!

The next project is to built a pure race car. An Historic race car of Group 2 limitations... An Audi Coupe S, 1971 model...!!!!!!!!! I have already start to strip the body of the car.....

Be well my friend!

I wish I had mor esnow in Greece to enjoy more the Quattro Coupe S"1" of mine !!!!

Theodosios (Theo) Mavroudis

:tilber: :tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en slik classic bil med quattro og 20v turbo mener jeg på 25 års jubileumet i sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mye respekt av å klare å bygge om en slik så mye uten å ''ødelegge'' den, koster vel tid og penger og.

Faen så rått, skal vi ta vintertreffet i hellas hos disse karene for å sjekke nærmere eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en slik classic bil med quattro og 20v turbo mener jeg på 25 års jubileumet i sommer

Det var vel en ombygget 80GTE ala den Håkon har, ikke en coupe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven døtte : eek :

Denne bilen var etter min smak. Syns det var litt overfylt med klistremerker og audi-merker, men herregud. Man skal ikkje klage... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må være herligheten sjøl det der....Det karosseriet er noe av det lekreste audi har snekra sammen...:tilber: :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel en ombygget 80GTE ala den Håkon har, ikke en coupe ;)

stemmer det, husker det naar du sier det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.