#1 Skrevet Januar 19, 2006 Hei.. Jeg har nå fått taki en slik nøkkel som bilde 1. Men jeg har en nøkkel som bilde 2. Problemet er at ingen låsmeder her i distriktet kan hjelpe meg til å file emnet på bilde 1 så den blir lik som nøkkel på bilde 2.. Noen som vet hvem som kan hjelpe ?!?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2006 driver ikkje møller å sliper nøkkler?? hør med Robert Berntsen. meiner han hadde slik nøkkel til den eine jettaen hans. han fekk den filt ein plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2006 Du får ikke slipt om nøkkelemner med innvendig spor til vanlig, et alternativ kan være å bruke flipp-ut nøkkel fra T4 fra 01 og oppover, uten at jeg har prøvd dette selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2006 mener også og ha lest at dem har operert den nye nøkkelen og kappet av selve dem gamle nøkkelen og tilpasset i den nye. det vil si at men bruker det gamle emne i den nye holderen.. var litt vanskelig og forklare men.. har sett på nettet at dette har blitt gjort. Veit ikke hvordan dette blir og om det er enklere og få noen til og slipe ny men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2006 hei, takker for kjappe svar ! Har også tenkt på det som frode sier, men dette blir nok litt av en operasjon ! Emnet jeg har er helt blankt ( helt nytt mao ) og ikke innvendig spor i det hele tatt.. Som bilde. Rart ingen har maskin som kan kappe til/file til nøkkelen ?!?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2006 Sånn lager du den selv : http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1979975 Her ser du hvordan du monterer "aftermarket" alarmsender i original switchblade-nøkkel : http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2339483 Bare å sette igang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2006 hvorfor kunne dem ikke slipe nøkkelen til deg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2006 Nøkkelemnet som du har fått er laga for å slipes med ei spesial "laser" slipemaskin som kun finst på hovedlageret til Møller i Lillestrøm, men den sliper kun innvendige spor etter koder som er unike på hver bil. Du må nok prøve å tilpasse ett nøkkelemne av gamletypen til å passe i fjernkontrollen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2006 Men hvordan er det med startsperre og slikt på de "gamle" nøklene da. ligger det ikke en liten brikke eller no inni dem? er dette bare og flytte over? Men det er kanskej ikke slik på din gamle nøkkel? Det så ut som det var ett lite prosjekt med det og flytte over ettermonterings alarmen da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2006 Daniel Harder-Falck gjorde noe lignende med sin nøkkel; http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=301230&postcount=55 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 19, 2006 Takker for all hjelp, da ser det ut som jeg skal gjøre et forsøk på det samme som er gjort på den vortex linken fra Knut! Dette her er vel kanskje reint jåleri Men jeg vil gjøre et forsøk alikevel ! =) Takker for all god hjelp ! Kommer tilbake med oppdateringer når jeg har fått begynt om noen har intresse til å følge med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2006 Til info, En interessant artikkel om nøkler og startsperre - et firma i Bergen kan kopiere slike nøkler.. http://www.nl-lasesmed.no/publish/filer/2-2003-pdffilmedlasesmeden.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 20, 2006 Om du plutselig finner ut at du ikke vil ha nøkkelen lenger, kan jeg alltids overta den for en liten slant;) Hvor fikk du tak i nøkkelen? Har lett litt etter en lik en, men den eneste plassen jeg finner er ebay. Er ikke så stor fan av paypal, så jeg hadde håpet på å finne en i norge. Tror det letteste er å gjøre som fyren på vwvortex forumet. Laserkutting av slike nye nøkler er dyrt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 20, 2006 Jeg har en slik nøkkel til salgs. By på den om du vil! send mail til karlsentom@hotmail.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...