Anbefalte innlegg

Har en golf 3 og ønsker da å få "clean bakluke" noen som har kjennskap til dette? gjort det før? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på 3'er men har gjort det på 2'er... Er vel samme greia? Jeg skjærte i alle fall bort skiltplassen som var der, punktsveisa på en ny plata og sparkla den igjen... pussa som en mann og lakkerte. Er vel så enkelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det på 2 ern min. Skar ut det originale "hullet" til skiltet, skar til ei nøyaktig like stor stålplate, sveiset inn denne, tinnet i sveiseskjøtene, sparklet og lakkerte. Monterte elektrisk åpner og tok strøm fra ledningen som originalt var til bakrutepusseren i og med at denne også ble fjernet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det jeg å.. på en 2'er da.. :) Kverka en bakdør for å få buen på plata jeg sveiset inn, ellers ble det gjort likt som over her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal gjøre dette på en 4'er... men er usikker på fremgangsmetoden med tanke på å fjerne låsen og håndtaket. Vil egentlig bakluka bli låst som før med s.låsen? Og hva skal jeg egentlig fjerne når jeg gjør klart... sist men ikke minst, hvordan monterer jeg solenoid saken!??

 

 

Setter en pris på How-To gjerne med bilder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en golf 3 og ønsker da å få "clean bakluke" noen som har kjennskap til dette? gjort det før? : smil :

 

Jeg har gjort det slik halveis på en måte.

 

Fjernet emblem og visker bak. Ble meget pent. beholdt "skiltplate hullet" pga at det er penest med skiltet der og ikke midt over rumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette på 4`ern min og skal vel ikke være så ulik fremgangsmåte på 3`ern, og siden Marius lurer ang 4`ern, så legger jeg like godt inn hvordan det ble gjort med bakluka mi.

Først fjernet jeg låsen, håndaket og emblemet, og pusset ned til bart metall.

Klipte til en bit plåt som passet nedi hullet etter håndtaket og punkt-sveiset det, med mest mulig kjøling, for å unngå at plåten vrengte seg (noe vi ikke helt klarte å unngå):

6Photo-0079.jpg

 

så slipte man ned sveisen til jevn plåt, før vi hadde på bindemiddel(husker ikke hva dette heter akkurat nå) og varmet, for så å ha på tinn:

6Photo-0081.jpg

 

pusset dette jevnt, før vi hadde på sparkel (ikke rent lite heller):

9Photo-0096.jpg

 

Etter mye sparkel, puss, sparkel, puss, osv.. var det bare å grunne:

10Photo-0098.jpg

10Photo-0099.jpg

 

Hvordan du kobler og plasserer solonoiden varierer vel, men jeg har koblet den til en sebarat bryter foran, og den har ingen tilknytning til sentral-låsen.

Her er i hvertfall bilde av plassering:

Photo-0155.jpg

Photo-0154.jpg

 

Håper dette var til hjelp for noen.... Marius Hauglie kanskje???

:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Har cleana bakluka mi på min Golf 3. Det er rett og slett nydelig i forhold til ikke cleana luke.

 

Men jeg har et spørsmål. Skal koble på sånn elektrisk pop up motor med egen bryter. Har kjøpt et sett fra bilextra.

 

Men hvor skal jeg ta strøm fra? :confused: Er mange ledinger inni der!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Har cleana bakluka mi på min Golf 3. Det er rett og slett nydelig i forhold til ikke cleana luke.

 

Men jeg har et spørsmål. Skal koble på sånn elektrisk pop up motor med egen bryter. Har kjøpt et sett fra bilextra.

 

Men hvor skal jeg ta strøm fra? :confused: Er mange ledinger inni der!!

 

Kommer helt ann på hvordan du vil ha det med bryter... noen har koblet den til i stedetfor bakrute-viskeren, mens slik som jeg, har lagt ledning fram i bilen, til en bryter der.... Strømmen går jo gjennom bryteren... heh...

minus-siden har du jo i plåten fra før...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å legge opp en ny ledning jeg også.

 

Men hvor skal jeg ta + strøm fra da? hehe. Har null peiling på elektrisitet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte å legge opp en ny ledning jeg også.

 

Men hvor skal jeg ta + strøm fra da? hehe. Har null peiling på elektrisitet :P

 

Du kan f.eks legge opp en egen ledning med sikring inn til bryteren fra batteriet, og så en som går fra bryteren til åpneren baki... ikke verre enn det vøtt... Detta klarer du nå! hehe

Ellers så finner du et annet strøm-uttak et sted i bilen.. men er en fordel å ha den separat og sikret..

:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan f.eks legge opp en egen ledning med sikring inn til bryteren fra batteriet, og så en som går fra bryteren til åpneren baki... ikke verre enn det vøtt... Detta klarer du nå! hehe

Ellers så finner du et annet strøm-uttak et sted i bilen.. men er en fordel å ha den separat og sikret..

:rolleye:

 

 

Skal prøve på dette :) Men hvor kobler jeg ledningen til batteriet da? bare klemmer den mellom + polen på batteriet? Blir jo ikke akkurat noe fint hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve på dette :) Men hvor kobler jeg ledningen til batteriet da? bare klemmer den mellom + polen på batteriet? Blir jo ikke akkurat noe fint hehe!

 

Lager deg ei ledning med et øye på, så løsner du mutteren på klemma å skrur på igjen ;) Så legger du ledninga la med dem andre kablene videre bakover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager deg ei ledning med et øye på, så løsner du mutteren på klemma å skrur på igjen ;) Så legger du ledninga la med dem andre kablene videre bakover.

 

Hørtes enkelt ut :=) Hvor bør jeg ha sikkringen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes enkelt ut :=) Hvor bør jeg ha sikkringen da?

 

Den plasserer du mellom batteriet og bryteren... ca 10 cm fra batteriet...

Nå blir det bra vel? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 3 må vell være den vanskeligste å cleane bakluken sin på, med sammenligning på andre golfer. Siden den er buet i begge retninger, så er det veldig lett for at det ser ut som det er en bulk der en sveiser igjen.

Golf 2 er det litt bue på, men den er mer "linjal" formet. Golf 4 er det forsåvidt fint lite å sparkle å sveise.

 

Slik ble min første gang.: bh :

DSC02527.jpg

 

DSC02526.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.