Problem med Alarm, og merkelig vindusvisker HASTER!

Anbefalte innlegg

Tok ut anlegget av bilen idag, da bilen skal selges. Før jeg stoppet kjørte jeg med både varmeapperat, vindusviskere og varme i bakruta på full gnu, og da jeg parkerte og i tillegg hadde dørene åpen med kupebelysning osv over timer gikk jeg tom for strøm.

 

Problemene dukket opp etterpå dette.

 

Vindusviskeren: De starter plutselig, selv om dem står i "av-stilling", og setter du dem i laveste intervallen, så går de med samme fart som på hurtigste intervall. Plutselig stopper den, og begynner med vanlig fart, slik den skal. Om jeg da f.eks setter på spylerne, så går viskerne 20 ganger før de stopper. Kan dette være releet? Hvor sitter det, hva heter det og hva koster dette??

 

Alarm: Etter bilen gikk tom for strøm, så funket plutselig ikke alarmen lenger. Trykker jeg på kontrollen skjer ingenting, ingen respons i det hele tatt. Med bilen igang og døra åpen blinker dioden for alarmen, tar jeg av batteriet klikker det i alarmen som det skal når jeg igjen setter på strømen. Har prøvd å resette alarmen med å bruke "koden" , men ingen respons etterpå det heller. Har nettopp bytta batteri på denne kontrollen, men sitter med den som eneste alternativ. Andre forslag som "hurtig" kan utbedres?

 

Hjeeeeelp..bilen skal levers i morgen formiddag, og da bør disse tingene være i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen strømførende ledninger som kortsluttet/kortslutter etter det utmonterte anlegget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell, vi smurte opp hendelen til vindusvisker og lys, og når vi kopla sammen sammen saken etterpå kom der "røyk" ett kort øyeblikk, men mener det bare var elektrorensen som fordampa. Bytta ei defekt sikring også på viskerne, så det kan jo meeget mulig ha vært en liten kortsluttning. Men skjønner ikke hva som skulle tatt kvelden liksom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at spaken/hendelen ikke tålte smurninga og har tatt kvelden. Ang alarmen din kan det hende alarmsenderen må kodes/tilpasses til alarmsentralen på nytt pga strømbruddet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men sitter reguleringen på trinn-hastighet i hendelen? Viskerne styres jo av ett rele, og når bilen rister skikkelig i humpene som er nå av kjettingene, så er viskerne som de skal være.

 

Og da tenker jeg at det må være releet, siden det kan "ristes på plass".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hastigheten reguleres av hendelen ja, det er kun intervallen og det at det viskes når du spyler som styres av et rele. Et slikt rele får du for en slikk og ingenting på hoggeren, da det er likt på de fleste Tyske biler fra de siste 30 åra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskerne på min begynte også å gå når det passet de selv. Hos meg skyldtes det slitasje. Jeg plukket av hendelen, og limte på en metallplate som vanskelig skal slites ned slik den orginale plastkulen. Vanskelig å forklare, men du skjønner det når du ser det. :) Fungerte prikkfritt etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke en skitt av hva du mente knuttis, men bilen er historie og sa til ny eier at det sikkert var lurest å bare bytte hendelen. Fikk tak i nytt rele hos Gumpen på lørdag, uten at dette funket. I følge delemannen var reguleringen både i hendelen og i releet, så da har mann utelukket releet siden dette nå er nytt.

 

Fant også ut av alarmen. Av en eller annen grunn hadde alarmhjernen, og kontrollen min glemt hverandre, så etter litt hjelp fra Keko til å kode opp kontrollen igjen funka denne fint som snus!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.