#1 Skrevet Januar 20, 2006 Sitter her med 2 sett felger 8x17 ET 60 med 4 stk spacere på 25mm på det ene settet og 2 stk 20mm ELLER 25mm på det andre.. Foran bruker jeg kun en spacer pr felg sånn at det blir ET35, men bak er det mere plass og kunne tenke meg å space ut litt til.. Spacerne er av typen som man skrur fast i navet, og skrur felgen på spaceren igjen.. Er det noe lurt å sette 2 utenpå hverandre?? For meg høres det ikke så veldig lurt ut, men har jo ikke prøvd det før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2006 Sitter her med 2 sett felger 8x17 ET 60 med 4 stk spacere på 25mm på det ene settet og 2 stk 20mm ELLER 25mm på det andre.. Foran bruker jeg kun en spacer pr felg sånn at det blir ET35, men bak er det mere plass og kunne tenke meg å space ut litt til.. Spacerne er av typen som man skrur fast i navet, og skrur felgen på spaceren igjen.. Er det noe lurt å sette 2 utenpå hverandre?? For meg høres det ikke så veldig lurt ut, men har jo ikke prøvd det før... Hmm,blir det ikke bare mer belastning på hjullagrene bak da?Ikke noe farlig sikkert.. Hmm,ikke int i å selge meg 2stk 20-25mm spacere da,skulle spacet ut mine sommerhjul foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2006 spacere er jo i utgangspungtet ikke tillatt her i landet, uansett TUV eller ikke. Tenk alt maset man får med en spacer pr.hjul.. tenk deg da det maset du får hvis du setter 2 uten på hverandre. Ville vel da heller prøvd å få tak i en som var i den tykkelsen du skal ha. Husk å ta med ekstra hjullager hvis du skal på lang tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2006 Skal jo strengt tatt ikke bli noe mer belastning for hjullager når alt han gjør er å få et nermere det som er org ? Tror det blir mer belastning om han hadde kjørt uten spacere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2006 Jeg har papirer på det ene settet som det står tuv-godkjenning med spacere.. Det er jo ET 60 orginalt på felga, og med spacere så blir jo det ET 35.. Så akkurat det er ikke noe problem.. Bare lurer på om det er trygt å kjøre med 2 spacere utenpå hverandre bak.. Og blir nok nødt til å ha alle spacerne Tom Are.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2006 Da har jeg fått vrengt om dekka på de "nye" felga og målt spacera... De jeg har på RH-felga er 25mm mens de jeg kjøpte er på 20mm... Akkurat samme type spacere fra RH faktisk.. Så jeg prøver jeg... Blir jo ET 15 bak på 8" felg og det skulle gå fint.. 215/45 dekk er det som sitter på nå.. Så rop ut fort om noen har dårlige erfaringer med det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...