Spm ang sveising av downpipe

Anbefalte innlegg

Har handla meg 3" rør og bøyer og skal igang å bygge downpipe i morra. : smil :

 

Har ikke kjøpt flens mot turbo, så jeg lurer på å kutte av den gamle flensen så den blir ca 5 cm lang, og sveise 3" røret til\over denne.

Siden utblåset på turbo er mindre en diameter på orginal dp, så spiller det vel ikke noen rolle med noen få cm i org størrelse? eller? Har sett flere som har gjørt det på denne måten,,,

 

Dessuten så blir det vel for trangt for boltene hvis jeg kjøper flens og går med 3" rett inn på turbo???

 

Håper noen har tips :)

 

det er en 3b motor hvis noen lurer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok fint. Her ser du hvordan det er gjort på min

downpipe.JPG

Min er dog 3,5" men vi har brukt øverste delen av den gamle ink. ut fra wg for å jevne ut. Tredde rett og slett røret over og fylte ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok fint. Her ser du hvordan det er gjort på min

downpipe.JPG

Min er dog 3,5" men vi har brukt øverste delen av den gamle ink. ut fra wg for å jevne ut. Tredde rett og slett røret over og fylte ut.

 

 

Da blir det sånn... men jeg kapper den så kort som mulig :) Ut å mekke : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble 3" dp helt ferdig i går. Ble ganske fornøyd med tanke på mine sveisekunnskaper. Selve bygginga var lett. Trening gjør mester! :)

 

Skrytebilde: ;)

mini-IMG_1786.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott arbeid, hvem kan mekke til min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott arbeid, hvem kan mekke til min?

 

Takk : flau : Er ikke SÅ flott arbeid da. Har ikke sveise noe særlig før, men har lært veldig mye av dette. Men det er ihvertfall tett :)

 

Det er faktisk ganske enkelt å lage det selv. Ihvertfall på A 200 siden plassen er stor, regner med at det er samme på S4.

Kjøpte 3" rørdeler på bilextra for ca 500 spenn, og den flexi saken er faktisk fra biltema : eek : kosta 150... Varmetapen kjøpte jeg av en her på forumet for 200 eller noe sånnt..

 

Hvis en skal kjøpe dp fra en tuningbutikk så koster det like mye som et sveiseapparet og delene man trenger til å gjøre det selv. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får iallfall et greit forbruk av flexi-rør, så du blir nok ganske flink og sveise etter å ha byttet endel av disse;)

er ikke beste kvaliteten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får iallfall et greit forbruk av flexi-rør, så du blir nok ganske flink og sveise etter å ha byttet endel av disse;)

er ikke beste kvaliteten...

 

 

Jasså...Er jo kjapt å bytte da igrunn. Tenkte det var bra for for resten av anlegget å unngå vridninger. Dessuten så skal ikke bilen gå mere en noen tusen i årert (har firmabil)

 

Hmm... Du tenker vel på den flexi saken du ser på bilde eller? Jeg har IKKE brukt sånn flexi rør som du får i metervis. Det er no DRITT!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva forskjellen i respons/effekt/moment blir om man går over til 3" rett etter turbo i forhold til om man beholder orginal downpipe og går over til 3" rett under bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen tall, men alle jeg har snakket med når det gjelder trimmingen min (3b med rs2 turbo og manifold osv ca 340 hk) sier at det er viktig med større downpipe for å få ned baktrykket som "bremser" turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva forskjellen i respons/effekt/moment blir om man går over til 3" rett etter turbo i forhold til om man beholder orginal downpipe og går over til 3" rett under bilen ?

 

Jo større jo bedre :) Det er trykkforskjellen før og etter turbo som driver det hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.