#1 Skrevet Januar 21, 2006 Har et lite "problem" med S4en min. Har vært litt krøll med coilpakken på min bil,isolasjonen på ledningene til coilene er litt dårlige slik at den fjusker ved pådrag. Har prøvd et par tre forskjellige coilpakker som jeg har lånt med noen kompiser. De coilpakkene fungerer supert på andre biler men når jeg prøver de på min starter den ikke....tenner ikke i det hele tatt!!!! Litt irriterende da jeg har vært litt plaget med at bilen min fjusker litt på bakerste sylinder pga sprukket isolasjon. Noen som kan skjønne hvorfor min bil KUN starter med coilpakken som står i bilen min?? Er ikke noen elektriker akkurat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2006 Du har selvfølgelig prøvd å bytte om de 2 hvite (!!) kontaktene fra coilrekka....?? Høres rart ut ettersom de kompisene sine fungerer på deres biler, og ikke på din..!! Er du forresten sikker på at fjuskingen din kommer av bare dårlig isolasjon på noen ledninger....?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2006 Du har selvfølgelig prøvd å bytte om de 2 hvite (!!) kontaktene fra coilrekka....?? Høres rart ut ettersom de kompisene sine fungerer på deres biler, og ikke på din..!!Ja har bytta om på alt av kontakter osv osv osv........funker fortsatt ikke på min!!! Min bil starter KUN med den coilpakken som står på den Og ja,er sikker på den fjusker pga dårlig isolasjon. Har teipa et par ledninger å da slutta den å fjuske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2006 Ja har bytta om på alt av kontakter osv osv osv........funker fortsatt ikke på min!!! Min bil starter KUN med den coilpakken som står på den Og ja,er sikker på den fjusker pga dårlig isolasjon. Har teipa et par ledninger å da slutta den å fjuske. MERKELIG.. (Er vel noen småjævler nedi motorrommet ditt som lager krøll da...). Har desverre ikke flere gode tips p.d.d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2006 Bytt til fordelertenning?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2006 Har du prøvd din coil-pack på andre AAN motorer for å se om det virker? Mulig noen har koblet litt om slik at ledningslayout ikke stemmer overens med orginal. Da vil den kun fungere på din bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2006 Har du prøvd din coil-pack på andre AAN motorer for å se om det virker? Mulig noen har koblet litt om slik at ledningslayout ikke stemmer overens med orginal. Da vil den kun fungere på din bil.En kompis har en motor som er satt sammen av en ABY,3B og en AAN motor,prøvde den på hans å da ville den ikke starte hos han heller. Skal jo være samme ledningsnettet såvidt jeg vet iallfall. Coilpakkene skal gå overens fra AAN,ABY og ADU mener jeg Lurer på hva slags ledninger som er koblet om isåfall. Ledningsnettet til coilene mine ser urørt ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2006 Har funnet feilen....pluggen på bakerste sylindern (nr5,nærmest torpedoveggen) var gåen. Manglet en bit av elektroden på den Glad jeg ikke har montert KX450 turboen enda!!!! Så nå går den på alle 5 sylindrene igjen. Kjørte på plugger kjøpt med KRB Trading,Bosch Racing plugger.....uten at jeg skal anklage KRB for det. Flere som har erfart det med de pluggene ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2006 Hvis det er orginalpluggene har jeg kjørt 85.000 km før jeg byttet, merket ingen forskjell når jeg fikk nye på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2006 Men bilen går fortsatt kun med den orginale coilpakken............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2006 Har funnet feilen....pluggen på bakerste sylindern (nr5,nærmest torpedoveggen) var gåen. Manglet en bit av elektroden på den Glad jeg ikke har montert KX450 turboen enda!!!! Så nå går den på alle 5 sylindrene igjen. Kjørte på plugger kjøpt med KRB Trading,Bosch Racing plugger.....uten at jeg skal anklage KRB for det. Flere som har erfart det med de pluggene ?? Hmm, var det kun den pluggen som førte til at den ikke startet altså...?? På min aan var plugg nr. 1 (nærmest fronten) sprukket i "kjeramikken" og hêlt gåen. Men den startet jo og gikk for dêt den motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2006 var fortsatt merkelig at den bare startet med den orginale coilpakken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2006 Sikkert en ledning som er bytta om ... --> http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...