Anbefalte innlegg

Lurte på en ting om ladehjulet på kompressoren. Jeg har et 53mm ladehjul, men ser at andre har bl.a. 68mm. Lurte på hva som er forskjellenen og hva dere evt. kan anbefale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha en sammenheng mellom at du spør om dette og at du også leter etter g-lader ???

 

Med så pass lite ladehjul får du høyt ladetrykk.

 

Men du øker også slitasjen på g-laderen mye og den bør derfor passes godt på om du skal kjøre med så lite hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte en stund med 65mm ladehjul og peaka på 0,9bar. Orginalt er 72mm om jeg ikke husker helt feil.

 

Har aldri hørt om folk som kjører med ladehjul ned på 50-tallet.. det må da ta livet av g-laderen på høye turtall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha en sammenheng mellom at du spør om dette og at du også leter etter g-lader ???

 

Med så pass lite ladehjul får du høyt ladetrykk.

 

Men du øker også slitasjen på g-laderen mye og den bør derfor passes godt på om du skal kjøre med så lite hjul.

 

 

Stemmer nok det, mistenker at laderen er gåen. Så 65mm bør være et klokt valg? Kjøpte bilen i sommer, og vil gjerne unngå unødvendig slitasje, særlig på laderen.

 

Leter også etter servopumpe og vannpumpe, hvis noen har dette liggende er jeg veldig interessert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det, mistenker at laderen er gåen. Så 65mm bør være et klokt valg? Kjøpte bilen i sommer, og vil gjerne unngå unødvendig slitasje, særlig på laderen.

 

Leter også etter servopumpe og vannpumpe, hvis noen har dette liggende er jeg veldig interessert.

No offence men det burde du vel kanskje tenkt på i sommer og ikke etter 6 mnd med så lite ladehjul....

er ett under om laderen fortsatt er reddbar/overhalingsbar.

Jeg har servopumpe,og vannpumpen koster vel ca 500 for en ny på mekonomen eller møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No offence men det burde du vel kanskje tenkt på i sommer og ikke etter 6 mnd med så lite ladehjul....

er ett under om laderen fortsatt er reddbar/overhalingsbar.

Jeg har servopumpe,og vannpumpen koster vel ca 500 for en ny på mekonomen eller møller

 

Kanskje det, men har aldri hatt bil med kompressor før, visste derfor ingenting om dette. Ble heller ikke fortalt at ladehjulet var så lite, fant det ut da jeg målte det forrige uke. Hva skal du ha for servopumpen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off, så lite ladehjul frister lite. Min nyoverhalte komp. skal jeg ha en stund:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 53 hjul bør du overhale laderen, i hverfall bytte simringer og tettningslister hver 2-3000 km hvis du skal ha håp om at laderen skal holde. Med 58 mm hjul kan du regne med å bytte simringer og tettningslister hver 5000km. Simringene vil da være svidde......

 

53mm hjul er selvmord for laderen.

 

I Corrado anbefaler jeg ikke under 68mm, med mindre du har større intercooler. Den lille intercooleren på Corrado gjør at effektforskjellen på 68 og 65 mm er veldig liten, ofte bare et par hk.

 

Orginalt reimhjul er 78 mm

 

Med orginale lager tåler laderen 14000 o/min, omtrent 6800 o/min på motoren med 68 ladehjul om jeg ikke husker feil (varierer litt fra årsmodell til årsmodell) Med 53mm bør du ikke ha over 5000 o/min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.