#1 Skrevet Januar 21, 2006 Trenger råd før jeg skal kjøpe meg nye felger. Bilen som skal få nye hjul er en Audi Coupe 89' (B3). Fra før sitter det på kw justerbare dempere, så det er muligheter for finjusteringer om noe skulle bli litt vel "trangt". Understellet gjør jo sitt til at bilen er stiv også, noe som jeg håper skal hindre at hjula går i skjermene ved full bil. Har nå 16", noe som fungerer helt brukbart, men det ser bra nok ut, og bilen må stilles meget lav for at hjulene skal fylle ut hjulhuset. Men til poenget; jeg lurer på om jeg skal kjøpe 17" eller 18"..? Hva synes dere med erfaring fra denne typen bil? Har jo sett couper med 18" hjul før (20" for den sakens skyld, men vil helst ikke valse..), men har ofte hørt at det ikke er særlig bra å kjøre med. Det viktigste for meg er nok at det ser bra ut, men ikke til enhver pris! Om 1 tomme fra eller til spiller vesentlig rolle på kjøreegenskapene vil jeg gjerne finne mest mulig ut av det før jeg kjøper nye felger. Hva hadde dere gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2006 Syns 9x16 er tøft på Coupe eg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2006 9x16! yeah!!! Og med tilhørende senk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2006 9x16 er tøft nok det, er det jeg har nå, men har bestemt meg for å få litt større hjul. Så da er spm 17" eller 18"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2006 Jeg kjører med 17" (sommer) på min -89 Coupe. Husker ikke bredden på felgene i forbifarten (kan eventuelt sjekke opp dette i morgen), men de "fyller godt ut" i hjulbuen, og er akkurat passe synes jeg. Dekkdimensjonen er 225/45-17. Bilen er senket, 40/40 eller noe der omkring, men jeg har aldri hatt noen problemer med "subbing" e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2006 jeg har 17" wolfrace felger.. 205/45 ikke no problem d...er til salgs forresten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2006 OK... Takk for svar. Tror det heller mer og mer mot 17" med 225/45-17 dekk. Blir vel bra det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2006 Ja, jeg tror du skal bli fornøyd hvis du går for 225/45-17 Jeg har i allefall ingen dårlig erfaring med denne profilen/dimensjonen på Coupe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2006 Ja, jeg tror du skal bli fornøyd hvis du går for 225/45-17 Jeg har i allefall ingen dårlig erfaring med denne profilen/dimensjonen på Coupe. Hadde 225/40-18 på 90 mod. coupe'n min... Funka fint med 40/40 senk. Ikke no' subbing, og fyllte skjermbuene fint. Beklager kvaliteten på bildene, tatt med mobil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...