#1 Skrevet Januar 21, 2006 Heisann.. På bilen min sitter en turboxs ventil, slenger med et mob bilde av den under her.. jeg skal justere turbotrykket ned en smule, da jeg har antydning til tenningsbank på høyt turtall.. ladder nå ca 1,5 bar.. motor er justert til 1,1-1,2 bar, problemet er at den reagerer ikke på justerinsgskruen, som i følge Arild Ruud er den messing muttera på ventilen.. Er det noe feil med ventilen min tro, Koblet utenom ventilen, da ladder den 0,5 bar og det var ikke no gøy.. Hva med den lille umbracoen på toppen? hva er den til? Håper noen av dere kan gi meg svar på dette.. Mvh Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2006 Kjøpte en sånn i sommer og fikk "instrukser" av kai roger bakken ved KRB.. Om jeg husker riktig.. (i sommer + korttidsminne ) Den i toppen skrues i bånn og 2 runder opp (eller noe sånt) Den på siden skrues ut (links om jeg husker rett) til du kan høre den kula er løs inni der når du rister på den.. Da står den på minimum tror jeg.. Så er det bare å skru (husker ikke hvem vei) til du oppnår riktig trykk... Håper du skjønte noe iallefall... Den på siden justeres trykket med iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2006 Takker for svar, fikk også beskjed om at justeringa hadde links, noe som på denne ikke er tilfelle.. Får skru den løs og sjekke litt i morra vel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...