Anbefalte innlegg

Den plata som ligger på innsiden av bremseskiva bak driver å tar i noe så jeg får en så sykt irriterende lyd.. Så stopper jeg og bøyer litt på den så blir det stille en stund, før den begynner igjen. Bruker å være litt varmt på skiva, det er vel her det er kontakt. Når det står på som verst, blir det stille med en gang jeg bruker bremsa eller håndbrekket litt.

 

Vil det hjelpe å ta av hjulet å banke den plata litt vekk med en hammer?..

Skal det bankes inn mot navet eller ut?

Eller er det bare å bytte plata? Den koster vel sikkert det tredobbelte av hva man skulle tro...: bh : noen som vet noe om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper nok å banke den litt bort fra skiva ja, tar du den bort bør du ta bort den andre fra motsatt side og før du skal på evt EU kontroll, er slik at enten må man ha begge bremseskjolda eller ingen.

 

Og ny koster nok sikkert noen kroner kjenner vi møller rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper nok å banke den litt bort fra skiva ja, tar du den bort bør du ta bort den andre fra motsatt side og før du skal på evt EU kontroll, er slik at enten må man ha begge bremseskjolda eller ingen.

 

Og ny koster nok sikkert noen kroner kjenner vi møller rett.

 

Er de kun får å holde stein ute?

Må jo si at jeg tenkte litt på å røske de av..

Men tenkte kanskje å prøve å banke de rett først.

 

Problemet er at hver gang jeg bøer de til tar det en stund, så bøyer de seg tilbake.. Merkelige greier. Må jo være litt kontakt med bevegelige bremsedeler i og med at det forverrer seg ved kjøring, og at pipinga går vekk når jeg legger foten på bremsa....

litt merkelig. må finne en bukk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke håndbrekket som henger litt på hos deg da, siden du nevner skiva er varm mener jeg? Kan jo være aktiv kjøring og som har "lunket" skivene, men det er jo kjent at brekket henger på på bilene våre, og da blir det varmt, varme gjør igjen "underverker" med stål ol. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, altså... jeg trodde lenge at det var nettopp det. Derfor gidda jeg ikke å gjøre noe. men så kom jeg på dette med skjoldet. -Og det er jo tydelig at det er noe med det. Og det er en helt tydelig "stål-mot-stål-lyd" vi snakker om her.

Er ikke noe gnell i bremsene når de er i bruk.

Plages litt med at brekket henger litt.

 

Kan det tenkes at den moderate varmeutviklinga disformerer og bøyer ut skjoldet mot skiva slik at helvete starter?

skal prøve å provosere frem pipinga, for så å ta bilen på bukk å se hvor det tar imot hen.

 

Det er ikke snakk om mye varme. mer som at det er lunkent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det er ikke alltid brekket henger på like mye, prøv å la være håndbrekket noen dager, for så å dunke skjoldet vekk da, sjekk om det holder seg unna da.. Bremsen slår jo og forsåvidt inn bak, kan jo og hende den henger i calypper og.. da bør du i såfall bytte både calypper og skjold:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge sjoldet ikke rustet vekk så er det bare¨å bøye det bort. Sjoldet beskytter bare mot vannsprut og skitt.Jobber på vag. Bremsene bør smøres opp minst en gang i året bak. Klossene setter seg lett fast. Jo mere man bremser jo bedre er det. Slik som taxier kjører og holder bremsene mye varme og ¨damper¨bort fukt varer lenge en andre. Når klossene setter seg fast så sliter de skevt og ligger inntil skiva og sliter unødvendig. Det er i grunn bare å gjekke opp bilen og se om hjulet ruller rundt. Vi plæier å ta ut klossene, pusse de rene i mellom annlegsflaten mellok kloss/klave og smøre med kopperfett. :): vinke : Det hender også at stempelet i caliperen setter seg fast..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regna liksom med at det var kaliperen som hang. Men jeg fant håp i det ubrukelige skjoldet...

Har fungert nå siden i går. Da prøvde jeg å bøye skjoldet utover i stedet for inn mot navet. Virker som det hjalp litt...

Jeg gidder ikke bruk handbrekket i under 5 minus, får bare heng av det.

 

Jeg tenker å krysse fingrene. -neste gang det bir gnellings finner jeg en bukk, så skal det til pers...

Tenkte å overhale bremsene til våren uansett utfall.

Takk for god hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om brekket bare henger når det er frost.. er det vel mest sansynlig håndbrekk wire som er defekt. Hull på strømpe en plass, slik at det ligger vannn mellom strømpe og selve wire. Når det fryser så blir det tregt

 

Dårlig wire er mange ganger en medvirkende årsak til at kalipper bak blir ødelagt. Da det er så mye treghet i wire vill det bli for lite bevegelse og alt størkner fast. Har lest at enkelte monterer retur fjær fra Ford.. antageg scorpio eller sireva. De skal være noe kragtigere en VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.